تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 29, 2020
12:22 پنجشنبه، 8ام آبانماه 1399
کد خبر: 117591

جزییات مسدود شدن حساب پرداخت یاری زرین پال

مصطفی امیری: به جای حساب پذیرنده ما را مسدود کردند
 
 
ظهر روز گذشته حساب پرداخت یاری زرین پال مسدود و حکمی مبنی بر توقیف اموال آن‌ها اعم از موبایل، ماشین و شماره تماس همراه صادر شد. به گفته مدیران زرین پال فعلا به طور موقت رفع مسدودیت صورت گرفته است.
 
مصطفی امیری گفت: «روز سه شنبه ساعت ۱۲ ظهر حساب پرداخت یاری زرین پال مسدود که با پیگیری‌های تیم حقوقی این شرکت ساعت ۳ به صورت موقت حساب‌ها رفع مسدودیت شده اند. وی در توضیح علت این حکم ادامه داد: «کاربری از یک پذیرنده  ۸۰۰ هزار تومان خرید انجام داده و بعد از ادعای دزدیده شدن کارت و کلاه برداری و برداشت وجوه از حساب خود، شکایتی را در پلیس فتای اردکان ثبت کرده است. در نهایت هم حکمی برای مسدود شدن حساب و توقیف اموال صادر شد. این در حالی است که در حکم  اسمی از شرکت زرین پال به عنوان متهم پرونده آورده نشده است.»
 
اما چند ساعت بعد از رفع مسدودیت ساعت ۴ بعدازظهر از سمت پلیس فتا زنجان دوباره حساب پرداخت یاری زرین پال مسدود شد و با پیگیری‌های آن‌ها صبح امروز بالاخره رفع مسدودیت شده است. او با اشاره به اینکه مسئولان مربوطه زمانی را برای راستی آزمایی و بررسی عمیق‌تر پرونده نگذاشته‌اند می‌گوید: «به نظر می‌رسد صرفا بخاطر اینکه کلاه برداری از یک شرکت اینترنتی انجام شده است حکم صادر کرده است و اختیار تصمیم گیری و اجرای اقدامات لازم را به افسر پرونده محول کرده است. ظاهرا برخی از این مسئولان از قانون‌های ۱۷ ساله بی‌اطلاع هستند؛ دستوری صادر می‌شود که در هیچ کجای آن ردی از شرکت زرین پال دیده نمی‌شود در این پرونده مشخص نیست متهم چه کسی است و چه کاری انجام داده است.»
 
او در ادامه افزود: «زمانی که شکایت کلاه برداری از خرید اینترنتی ثبت می‌شود در ابتدا پلیس فتا حساب مقصد را مسدود کرده و سپس متهمان را برای بررسی جزییات احضار می‌کنند اما در این پرونده بدون طی شدن این فرایندها حکم برای مسدودیت و توقیف اموال صادر شده. در صورتی که باید تنها حساب پذیرنده به عنوان حساب مقصد مسدود شود.»
 
امیری با تاکید بر این موضوع این اقدامات مسئولان باعث آسیب کسب و کارهای استارتاپی می‌شود توضیح می‌دهد: «با توجه به شرایط بحرانی اقتصادی چینی اقداماتی کسب و کارهای کوچک را تا مرز ورشکستگی می‌رساند، هر چند که این اقدام برای کسب وکارهایی مانند ما هم بسیار چالش برانگیز بوده است. در واقع این بی‌نظمی در تصمیم گیری‌های مسئولان مربوطه کسب وکارها را در وضعیت بحرانی قرار می‌دهد، مخصوصا کسب و کارهای کوچک که تیم حقوق منسجمی برای حل این مشکلات ندارند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.