تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 30, 2020
12:10 جمعه، 9ام آبانماه 1399
کد خبر: 117609

پیشنهاد همکاری شرکت‌های بین‌المللی بیمه به استارت آپ «لیتیوم»

 
 
 استارتاپ لیتیوم، استارت‌آپ فعال در حوزه فناوری‌های نوین بیمه، از سوی چند شرکت بین‌المللی بیمه‌ای برای ارائه مدل کسب‌وکار خود و پیشنهاد مدل‌های همکاری انتخاب شده است. این استارت‌آپ با حضور در رویداد بین‌المللی « Start.UP! Germany Tour» فرصتی پیدا کرد تا با شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های بین‌المللی آشنا شود و پیشنهاد همکاری هم دریافت کند.
 
 اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان شهریورماه سال جاری اعلام کرد که چند استارتاپ ایرانی را برای شرکت در رویداد «Start.UP! Germany Tour» معرفی خواهد کرد.
 
همایش Start.UP! Germany Tour برای گردهمایی استارت آپ‌ها در حوزه‌های بیمه، لجستیک و شهر هوشمند است. «عمر کمتر از ۱۰ سال»، «عبور از مرحله Seed و قرارگیری در مرحله تست بازار» و«توانایی ارائه طرح کسب‌وکار به زبان انگلیسی»، از شرایط حضور در این رویداد مطرح شده بود.
 
استارتاپ‌ها برای دریافت پذیرش برای شرکت در این رویداد کسب‌وکار خود را برای نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان ارائه کردند. در نهایت از میان ۸۰ تیم، ۱۰ تیم برای حضور در رویداد Start.UP! Germany Tour برگزیده شدند. تیم لیتیوم از جمله استارت‌آپ‌هایی است که علاوه بر شرکت در این رویداد، از سوی شرکت‌های بین‌المللی بیمه هم برای ارائه مدل همکاری و مدل کسب‌وکار خود برگزیده شد.
 
مهدی صارمی، بنیان‌گذار لیتیوم در مورد هدفشان از حضور در این رویداد به پیوست گفت: «ما محصولی طراحی کردیم که قابلیت این را دارد تا در کشورهای خارجی مطرح شود. این محصول فقط مختص بازار ایران نیست. در دنیا نمونه یک تا دو محصول مشابه لیتیوم وجود دارد. تصمیم گرفتیم که یک چالش بین‌المللی را تجربه کنیم. این رویداد فرصتی بود تا ببینیم شرکت‌های خارجی تا چه میزان از چنین محصولی استقبال می‌کنند.»
 
استارت‌آپ «لیتیوم» آذرماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد. این استارتاپ ارائه دهنده راهکارهای بیمه‌گری در حوزه زیرساخت‌های بیمه‌ای ابری با معماری لایه‌ای است. این پلتفرم خدمات خود را بر بستری ابری (cloud) و به شکل نرم‌افزار بربستر سرویس (software as a service)  نیز ارائه می‌کند. از جمله مهم‌ترین خدمات لیتیوم می‌توان به «شخصی‌سازی محصولات و خدمات بیمه» ،«طراحی و توسعه محصولات نوین بیمه‌ای» و «طراحی و توسعه راهکارهای نوین در حوزه بیمه‌گری با محوریت به کارگیری تکنولوژی‌های نو» اشاره کرد.
 
 
بنیانگذار استارت‌آپ لتیوم حضور در رویداد startup Germany را فرصتی دانست تا دریابند آیا شرکت‌های خارجی از محصول آنها استقبال می‌کنند یا نه
صارمی در مورد روند انتخاب شدن برای حضور در رویداد  Start.UP! Germany Tour بیان کرد: «در اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان گردهمایی برگزار شد و حدود ۸۰ استارت‌آپ در آن حضور داشتند. تمام این استارت‌آپ‌ها در آن رویداد ایده خود را ارائه دادند. ۱۰ استارت‌آپ هم برای شرکت در این همایش برگزیده شدند. ما هم بین این ۱۰ تیم بودیم. در مجموع بیش‌از ۱۲۰ تیم استارتاپی از ۳۰ کشور دنیا در این رویداد بین‌المللی حضور داشتند.»
 
صارمی در ادامه اضافه کرد: «در شمال غرب آلمان منطقه‌ای شبیه سیلیکون ولی آمریکا وجود دارد. در این رویداد تعدادی شرکت بین‌المللی حضور داشتند که یا در این منطقه دفتر داشتند یا دفتر مرکزیشان در این منطقه بود. این شرکت‌ها، شرکت‌های بزرگی در حوزه بیمه هستند. شرکتAXA از جمله بزرگ‌ترین شرکت بیمه اشخاص دنیاست. شرکت Zurich Insurance Groupبود که دفتر مرکزی آن در زوریخ آلمان است و در رویداد شرکت کرده بود. دو شرکت آلمانی دیگر به نام Signal Iduna, Gothaer در رویداد بودند. این دو شرکت هم شرکت‌های بیمه‌ای در آلمان هستند. این شرکت‌ها به ما پیشنهاد همکاری دادند.»
 
او همچنین بیان کرد: «در رویداد ۱۲۰ تیم استارت‌آپی حضور داشتند که ۱۰ تیم می‌توانستند در مقابل هیات داوران ایده‌های خود را ارائه دهند. باقی تیم‌ها تنها شرکت‌کننده بودند. ما هم جزو ۱۰ تیم بودیم. شرکت‌هایی که نام بردم، ایمیلی به ما ارسال کردند تا مدل همکاری و مدل کسب‌وکار خود را ارائه دهیم. این موضوع دستاورد بزرگی برای ما بود. پیشنهادهای شرکت‌های بزرگ را دریافت کردیم و هم‌اکنون در حال تنظیم مدل همکاری هستیم.»
 
صارمی از دیگر دستاوردهای حضور در این رویداد را همتایابی (matchmaking) با دیگر استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های حاضر در این رویداد دانست و گفت: «در این گفت‌وگوها و مذاکره‌ها دو پیشنهاد همکاری دیگر هم دریافت کردیم که بسیار برای ما جذاب بود. چون هم از برگزارکننده‌های این رویداد پیشنهاد همکاری گرفتیم وهم شرکت‌هایی که به عنوان شرکت کننده در این رویداد حضور داشتند.»
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.