تبلت

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

October 30, 2020
12:47 جمعه، 9ام آبانماه 1399
کد خبر: 117612

سلطه اپل و سامسونگ بر بازار تبلت در سه ماهه سوم ۲۰۲۰

 
 
سامسونگ به لطف فروش بالای تبلت‌های سری گلکسی در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ توانسته پس از اپل در جایگاه دوم برترین عرضه کنندگان تبلت قرار گیرد.
 
بازار جهانی تبلت به لطف افزایش دورکاری و آموزش مجازی نسبت به سال گذشته رشد ۲۴.۹ درصدی را تجربه کرده است. طی سه ماهه سوم ۲۰۲۰ در مجموع ۴۷.۶ میلیون دستگاه تبلت در سراسر جهان عرضه شده که بخش عمده‌ای از آن سهم سامسونگ و اپل بوده است.
 
جایگاه نخست این بازار کماکان در دست اپل است و این شرکت در بازه زمانی مذکور توانسته ۱۳.۹ میلیون آیپد عرضه کند؛ رقمی که نسبت به سال گذشته ۱۷.۴ درصد بیشتر شده و در مجموع ۲۹.۲ از بازار را سهم کوپرتنویی‌ها کرده است.
 
 
سه ماهه سوم ۲۰۲۰ برای سامسونگ بسیار درخشان بود و این شرکت علاوه بر پس گرفتن رتبه اول بازار موبایل از هواوی و انتشار گزارش مالی خیره کننده، توانسته در بازار تبلت هم عملکردی موفق بر جای گذاشته و خود را به رتبه دوم برساند.
 
بر اساس برآوردهای موسسه IDC میزان عرضه تبلت‌های گلکسی در چارک سوم ۲۰۲۰ با رشد ۸۹.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۹.۴ میلیون دستگاه رسیده است. این تعداد برابر با ۱۹.۸ درصد از کل تبلت‌های عرضه شده است که باعث شده سامسونگ با کنار زدن آمازون جایگاه دوم را از آن خود کند. موسسه IDC در اینباره می‌گوید:
 
«همزمان با افزایش تقاضا برای دستگاه‌های محاسباتی قابل حمل سامسونگ تمرکز خود را روی محصولات تبدیل پذیر دو چندان کرد که با استقبال خریداران نیز مواجه شد. این شرکت در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ گلکسی تب +S7 را به عنوان نخستین تبلت 5G دنیا معرفی کرده و به یکی از اولین عرضه‌کنندگان تبلت‌های 5G تبدیل شد.»
 
آمازون هم با فروش ۵.۴ میلیون تبلت و سهم ۱۱.۴ درصدی از بازار، رتبه سوم را در اختیار دارد. این شرکت تنها فروشنده‌ای در فهرست IDC است که میزان عرضه محصولاتش نزولی بوده است. رتبه‌های چهارم و پنجم در بین برترین عرضه‌کنندگان تبلت به ترتیب با ۱۰.۲ و ۸.۶ درصد در اختیار هواوی و لنوو قرار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.