تلفن همراه

گوشی

October 30, 2020
13:21 جمعه، 9ام آبانماه 1399
کد خبر: 117613

شیائومی با کنار زدن اپل به رتبه‌ی سوم بازار موبایل رسید

 
 
طبق گزارش شرکت تحقیقاتی IDC، در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۰ بیش از ۳۵۳ میلیون گوشی راهی بازارهای جهانی شده است که اندکی بیش از مدت مشابه سال گذشته محسوب می‌شود. بر اساس این گزارش، در حال حاضر سامسونگ، هواوی و شیائومی بزرگ‌ترین نام‌های بازار موبایل به حساب می‌آیند.
 
اول از همه باید به سامسونگ اشاره کنیم که در مقایسه با سال گذشته با رشد ۲.۹ درصدی سهم بازار مواجه شده و توانسته مقام بزرگ‌ترین سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند را از هواوی پس بگیرد. این شرکت طی این مدت ۸۰.۴ میلیون گوشی راهی بازار کرده و سهم بازار این گوشی‌ها به ۲۲.۷ درصد می‌رسد. باید خاطرنشان کنیم این بار تمام شرکت‌های تحقیقاتی معروف به رتبه‌ی اول سامسونگ در بازار موبایل طی سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۰ اشاره کرده‌اند و برخلاف فصل قبلی در این زمینه اختلاف نظری وجود ندارد.

سهم بازار ۵ شرکت برتر به گزارش IDC
 
در رابطه با هواوی هم این بار کاهش فروش گوشی‌های این شرکت در بازارهای غربی با کاهش استقبال در کشور چین همراه شده است. هواوی که زمانی در بازار چین حضور قدرتمندی داشت، حالا فروش گوشی‌های این شرکت در چین با کاهش ۱۵ درصدی مواجه شده و فروش گوشی‌های هواوی در اروپا نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است.
 
ادامه‌ی صعود شیائومی
بعد از هواوی، حالا باید به شیائومی اشاره کنیم که بار دیگر مشغول جدال با اپل برای کسب مقام سوم بازار موبایل است. شیائومی به لطف رشد سالانه‌ی ۴۲ درصدی موفق شده برای اولین بار تعداد بیشتری گوشی نسبت به اپل راهی بازار کند و سهم بازار ۱۳.۱ درصدی را از آن خود کرده است. بخشی از این رشد قابل توجه به بهبود فروش گوشی‌های این شرکت در بازار هند برمی‌گردد.

سهم بازار شرکت‌ها در بازار موبایل به گزارش CounterPoint
 
اپل در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۰ حدود ۵ میلیون گوشی کمتری نسبت به سال گذشته عرضه کرده و در جایگاه چهارم این رده‌بندی قرار گرفته است. طبق گزارش شرکت‌های Counterpoint و IDC، با عرضه‌ی تمام گوشی‌های سری آیفون ۱۲ این شرکت بار دیگر می‌تواند به مقام سابق خود برگردد.
 
رقابت داغ شرکت‌های زیرمجموعه BBK
در ادامه‌ی این جدول، شرکت‌های زیرمجموعه‌ی هلدینگ BBK توجه را جلب می‌کنند. آمار فروش گوشی‌های ویوو اندکی افزایش یافته و این شرکت همچنان مقام پنجم را حفظ کرده است. البته طبق گزارش Counterpoint شرکت اوپو رتبه‌ی پنجم را به خود اختصاص داده است.
 
در این میان، طی سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۰ ریلمی به لطف رشد ۱۳۲ درصدی نسبت به فصل قبلی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و در مقام هفتم قرار گرفته است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.