امنیت

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

October 31, 2020
10:53 شنبه، 10ام آبانماه 1399
کد خبر: 117617

کاهش ریسک مدیریت امنیت اطلاعات با نرم‌افزار محققان کشور

 
 
محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور مدیریت ریسک امنیت اطلاعات نرم‌افزاری را عرضه کرده‌اند که به گفته آنها این خدمت به طور متوسط ۲۰ درصد از ریسک را کاهش می‌دهد و بسته به طرح‌های پیاده‌سازی‌شده ارزش افزوده و حفظ امنیت را برای سازمان به همراه دارد.
 
 میلاد یداللهی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان مشاوره و پیاده‌سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات بر مبنای استاندارد ISO ۲۷۰۰۱، اجرای فعالیت‌های مربوط به ارزیابی امنیتی و تست نفوذپذیری و همچنین مشاوره و پیاده‌سازی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات را از فعالیت‌های این شرکت نام برد و گفت: با توجه به سابقه و دانش رسوب پیدا کرده در این شرکت، حوزه مشاوره، طراحی، استقرار و پیاده‌سازی استانداردهای امنیت حوزه پرداخت، مشاوره و پیاده‌سازی سیستم مدیریت تداوم کسب‌وکار و ارائه راهکارهای نرم‌افزاری برای مدیریت ریسک امنیت اطلاعات و پیاده‌سازی استانداردها، کنترل‌ها و الزامات حوزه GRC در قالب نرم‌افزار از دیگر فعالیت‌ها و خدمات این شرکت به شمار می‌رود.
 
وی سهولت، بهینگی و خودکارسازی فرآیند پیاده‌سازی و استقرار، چارچوب‌ها و استانداردهای حوزه امنیت اطلاعات را ویژگی اصلی و منحصر به‌فرد این نرم‌افزار عنوان کرد و گفت: این ابزار جامع برای مدیریت و پشتیبانی کلیه فرآیندهای سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) مبتنی بر استانداردهای معتبر بین‌المللی طراحی شده است.
 
یداللهی با بیان اینکه این نرم‌افزار با تسهیل پیاده‌سازی، کنترل دقیق‌تر و جلوگیری از وقوع عوامل شکست در استقرار سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در سازمان‌ها تهیه شده است، ادامه داد: این نرم‌افزار دارای بخش‌ها و امکاناتی است که به‌عنوان یک ابزار تخصصی و در عین حال کاربردی، امکان مدیریت جامع امنیت فناوری اطلاعات را در سازمان‌ها و شرکت‌ها تسهیل می‌کند. قابلیت یکپارچه‌سازی با شرایط سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف و همچنین متدولوژی‌های رایج و معتبر، این امکان را برای سازمان مهیا می‌کند تا با بهره‌گیری از سیستم‌ها و گزارش‌های متنوع، بسیاری از فعالیت‌های مازاد و دستی را حذف و در مدت‌زمان کوتاه‌تر، الزامات و کنترل‌های حوزه امنیت اطلاعات را در سطوح مختلف در سازمان مدیریت کنند.
 
مجری طرح، زیرساخت‌ها و مراکز مهم دولتی و بخش خصوصی، سازمان‌ها و مراکز خدماتی که به لحاظ امنیت اطلاعات اهمیت دارند را مشتری اصلی این نرم‌افزار هوشمند دانست و گفت: شناسایی، تحلیل و اجرای فرآیندهای صحیح و امن در سازمان، بر اساس یک متدولوژی کارآمد در درازمدت، در قالب این نرم‌افزار ارائه می‌شود و حاصل تجربه و توانمندی‌ها در حوزه امنیت و مبتنی بر استانداردهای بین‌المللی، در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.
 
بر اساس اعلام معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، وی با بیان این‌که مجموعه‌های متعددی از این خدمات دانش‌بنیان بهره برده‌اند، ادامه داد: این خدمت دانش‌بنیان به طور متوسط ۲۰ درصد از ریسک را کاهش می‌دهد و بسته به طرح‌های پیاده‌سازی‌شده ارزش افزوده و حفظ امنیت را برای سازمان به همراه دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.