تلفن همراه

گوشی

October 31, 2020
12:26 شنبه، 10ام آبانماه 1399
کد خبر: 117638

احیای بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم 2020 به جز هواوی!

ICTna.ir – بازار عرضه گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال 2020 با رشد و بهبود مواجه بوده و سامسونگ بهترین فصل را طی سال های گذشته داشته و بازار کلی آن 35 درصد رشد داشته است.
 
pile-of-smartphones-770x285.jpg
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در بازار جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال 365.6 میلیون دستگاه گوشی هوشمند عرضه شد و این درحالیست که این رقم در فصل قبل 271.4 میلیون دستگاه بود.
 
ارقام گزارش های فصل سوم در مقایسه با همین زمان در سال گذشته کاهش داشته است اما هنوز بعد از رکودهای ناشی از کووید 19 که در فصل نخست سال به شدت بازار را تحت تاثیر قرار داده بود، حاکی از بهبود اوضاع بازار است.
 
تارون پاتاک از موسسه تحقیقاتی Counterpoint در این باره گفته است: با تسهیل شرایط قرنطینه و باز شدن راه هایی برای صادرات و واردات در بازارهای اصلی زنجیره توزیع کمی بهبود یافت. ضمن اینکه تقاضای سرکوب شده ناشی از قرنطینه کمک کرد بازار گوشی هوشمند مسیر بهبودی را طی کند.
 
او افزوده است: با شروع فعالیت واحدهای تولیدی در چین و ویتنام و رسیدن تولیدات آنها به سطح نرمال، مشکلات تامین محصول رفع شده است. این درحالیست که در هند فعالیت های تولیدی به 80 درصد سطح قبل از شیوع کووید رسیده است. در بازارهایی مانند آمریکا و اروپا نیز در این فصل، شروع روند بازگشت به مدرسه موجب احیای بازارها شد.
 
درحالیکه سامسونگ به لحاظ رقمی بیشترین سهم بازار را در این فصل داشته اما سهم به دست آمده از سوی آن بیش از روند معمول نبوده است. بزرگترین برنده این فصل شیائومی بوده است که تلاش کرد تا حجم محصولات عرضه شده خود را به 43 درصد برساند.
 
در همین حال هواوی به دنبال چند عامل ترکیبی با 24 درصد کاهش عرضه محصول مواجه بوده است چراکه همزمانی محدودیت های اعمال شده از سوی ایالات متحده در کنار محدودیت های زنجیره تامین و عدم توانایی در ارایه محصولات اندرویدی موجب شد تا سهم بازار آن در فصل سوم سال 2020 به شدت کاهش یابد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.