تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 1, 2020
11:30 یکشنبه، 11ام آبانماه 1399
کد خبر: 117674

بیت کوین پس از دو سال قیمت ۱۴ هزار دلار را تجربه کرد

 
 
 
قیمت بیت کوین اخیرا از ۱۴ هزار دلار فراتر رفت که برای اولین بار از ژانویه ۲۰۱۸ شاهد چنین موضوعی بودیم، البته هم اکنون ارزش این ارز دیجیتال کاهش پیدا کرده است.
 
قیمت بیت کوین در سال‌های اخیر تغییرات زیادی را تجربه کرده، با این حال در سه مرحله شاهد افزایش قیمت زیادی بوده‌ایم. در ژوئن ۲۰۱۱ قیمت این ارز دیجیتال به ۳۰ دلار رسید، در ژانویه ۲۰۱۴ قیمت ۱۱۰۰ دلار را تجربه کرد و در دسامبر ۲۰۱۷ نیز قیمت آن نزدیک به ۲۰ هزار دلار شد. با وجود چنین افزایش قیمتی، پس از مدتی شاهد کاهش شدید ارزش آن بودیم.
 
پس از دستیابی به بالاترین قیمت در دسامبر ۲۰۱۷، ارزش آن در اواخر ۲۰۱۸ به ۳۲۰۰ دلار رسید و دوباره در اواسط ۲۰۱۹ شاهد قیمت ۱۳۸۰۰ دلاری آن بودیم که البته در اوایل ۲۰۲۰ قیمت آن به ۴۰۰۰ دلار کاهش پیدا کرد و حالا دوباره به بالای ۱۴ هزار دلار رسیده است. بسیاری از طرفداران بیت‌ کوین به دنبال رسیدن قیمت آن به ۲۰ هزار دلار هستند، اما در حال حاضر نمی‌توان درباره چنین موضوعی اطمینان داشت.
 
علت افزایش قیمت اولیه این ارز دیجیتال در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵، امید برای تبدیل شدن به جریان اصلی شبکه پرداخت جهانی بود که به دلیل مشکلاتی مانند کارمزد بالا و تاخیر در تراکنش‌ها به چنین هدفی دست پیدا نکرد. برای رفع این موارد پیشنهاداتی برای گسترش چشمگیر ظرفیت شبکه آن ارائه شد که طرفداران سنتی با آن‌ها مخالفت کردند.
 
سومین رونق بیت کوین در سال ۲۰۱۷ مربوط به عرضه اولیه رمزارزهای جدید (ICO) می‌شود. افرادی که خواهان سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال جدید مبتنی بر بلاکچین بودند، اغلب یک بیت کوین می‌خریدند و آن را با توکن جدید مبادله می‌کردند که همین فرایند قیمت بیت کوین را افزایش داد. با این حال پس از مدتی بسیاری از این توکن‌ها ارزش خود را از دست دادند که کاهش ارزش بیت کوین در سال ۲۰۱۸ را در پی داشت.
 
در حال حاضر دلیل افزایش قیمت اخیر این ارز دیجیتال مشخص نیست، با این حال خدمات مالی غیرمتمرکز که گزینه‌های مبتنی بر بلاکچین را به جای سرویس‌های سنتی بانکی در اختیار افراد قرار می‌دهند می‌تواند یکی از دلایل آن باشد. در حالی که این سرویس‌ها مبتنی بر بیت کوین نیستند، اما افزایش علاقه به سایر ارزهای دیجیتال افزایش قیمت بیت کوین را نیز در پی داشته است.
 
در این میان بیت کوین موفق به جذب سرمایه‌گذارانی شده که می‌خواهند دارایی جدیدی داشته باشند. در این میان شرکت «Square» در ماه گذشته میلادی از خرید ۵۰ میلیون دلار بیت کوین خبر داد که ۱ درصد از دارایی آن را تشکیل می‌دهد. در حال حاضر قیمت بیت کوین نزدیک به ۱۳۷۰۰ دلار است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.