سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 3, 2020
12:37 سه شنبه، 13ام آبانماه 1399
کد خبر: 117738

چه اتفاقی برای ویندوز 9 مایکروسافت افتاد؟

پس از حاکمیت پرفراز و نشیب ویندوز 8 مایکروسافت بر بازار جهانی رایانه‌ها، این شرکت تلاش‌های فراوانی انجام داد تا جایگزین مناسبی برای این سیستم عامل بحث برانگیز روانه بازار کند. کاربران ویندوز 8 نارضایتی فراوانی از این پلتفرم داشتند و در نهایت مایکروسافت به جای آنکه نسخه بعدی این محصول را با نام ویندوز 9 روانه بازار کند، مستقیما سراغ ویندوز 10 رفت. این اتفاق یک حرکت بسیار عجیب در روند کاری مایکروسافت بود و بسیاری از مردم را به فکر فرو برد و این سوال برای کاربران جهانی مطرح شد که: چه اتفاقی برای ویندوز 9 مایکروسافت افتاد؟
 
مهم است که بدانید چه مشکلاتی در ویندوز 8 وجود داشت. این سیستم عامل محبوبیت بسیار کمی داشت و با طراحی متمرکز بر رایانه‌های لوحی و تلفن‌های همراه، تغییرات عمده‌ای را شامل می‌شود که کاربران از آن استقبال نکردند. ویندوز 8 به عنوان سیستم عامل رایانه‌های لوحی در سطح عالی عمل می‌کرد. برای آن یک رابط کاربری شبیه به تکه‌های رنگارنگ کاشی در نظر گرفته شده بود که این شکل ظاهری به خوبی در رایانه‌های رومیزی پاسخ نمی‌داد و در نتیجه کاربران دسکتاپ را از خود دور کرد.
 
 
مایکروسافت در گام بعدی قصد داشت به جای ساخت پلتفرم‌های مجزا برای دستگاه‌های الکترونیکی مختلف، یک سیستم عامل واحد برای همه دستگاه‌ها تولید کند. «تونی پرافیت» مدیر وقت مرکز بازاریابی ویندوز اکتبر 2014 اعلام کرد که ویندوز 10 یک گام رو به جلو برای ویندوز 8.1 محسوب نمی‌شود. او گفت که مایکروسافت در تلاش است یک اکوسیستم یکپارچه طراحی کند که همه دستگاه‌های کوچک و بزرگ را تحت پوشش قرار دهد و از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها گرفته تا رایانه‌های شخصی و کنسول بازی ایکس‌باکس را دربر بگیرد.
 
همان زمان «تری مایرسون» معاون اجرایی وقت مایکروسافت گفت: «ویندوز 10 جامع‌ترین پلتفرم ما خواهد بود و ما نمی‌توانیم آن را ویندوز 9 نامگذاری کنیم». این تغییر کاملا موفقیت‌ آمیز بود و هنگامی که ویندوز 10 روانه بازار شد، نظرات مثبت فراوانی را از سوی کاربران دریافت کرد و سهولت در استفاده از قابلیت‌ها و امکانات پیشرفته آن توجه همگان را به خود جلب کرد. منتقدان حتی بازگشت دکمه Start را که در ویندوز 8 حذف شده بود یکی از گام‌های موفق ویندوز 10 خواندند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.