رسانه‌های اجتماعی

November 4, 2020
14:42 چهارشنبه، 14ام آبانماه 1399
کد خبر: 117768

توییتر یکبار دیگر توییت ترامپ را محدود کرد

 
 
«دونالد ترامپ» ساعاتی پیش، در توییتی با اعلام تلویحی پیروزی خود، دموکرات‌ها را به سرقت آرا انتخابات و تقلب متهم کرد. توئیتر نیز در واکنش به این کار، مهر تاییدی بر گمراه کننده بودن محتوای توییت منتشر شده زد و آن را محدود کرد. کاربران نمی‌توانند این توییت را لایک کنند یا به آن پاسخ مستقیمی بدهند.
 
در حالیکه هنوز آرا همه صندوق‌ها شمارش نشده است و کسی نمی‌داند سرنوشت انتخابات آمریکا به چه سمت و سویی خواهد رفت، ترامپ از قوانین توئیتر تخطی کرد و به صورت زودهنگام از عنوان «پیروزی بزرگ» استفاده کرده و خود را به عنوان پیروز میدان معرفی کرد.
 
البته وی علاوه بر اینکه خود را به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد؛ دموکرات‌ها را به سرقت آرا متهم نمود. ترامپ در متن توئیت خود به این موضوع اشاره کرده است: «اجازه نمی‌دهیم آنها آرا را به سرقت ببرند. غیر ممکن است پس از بسته شدن مراکز رای‌گیری، کسی بتواند رای دهد »
 
 
بسیاری از رسانه‌ها عملکرد ترامپ را پیش از شمارش کامل آرا زیر سوال بردند و اعلام کردند هنوز کسی برنده انتخابات نشده است و ترامپ نباید چنین پیامی را پیش از قطعی شدن نتایج اعلام می‌کرد.
 
توییتر نیز با گذاشتن علامت اخطار زیر توییت ترامپ، این اقدام وی را زیر سوال برد. همچنین توییتر با اضافه کردن برچسبی در توئیت ترامپ به این موضوع اشاره کرد: «در مورد برخی یا تمام محتوای به اشتراک گذاشته شده در این توییت، اختلاف نظر وجود دارد و ممکن است حاوی اطلاعاتی گمراه کننده برای شهروندان شرکت کننده در انتخابات باشد.»
 
این نخستین بار نیست که دونالد ترامپ از سوی توییتر محدود می‌شود. پیش از این و قبل از آغاز رای گیری، توئیتر مجبور شده بود برای ساعاتی حساب کاربری دونالد ترامپ را مسدود کند که در نهایت با اعتراض جمهوری‌خواهان این مسدودیت برداشته شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.