تلفن همراه

گوشی

November 5, 2020
11:58 پنجشنبه، 15ام آبانماه 1399
کد خبر: 117779

اپل در تولید آیفون ۱۲ با کمبود قطعه روبرو شد

 
 
شرکت اپل در تولید آیفون با کمبود تراشه هایی که مصرف برق در آیفون و و دستگاههای دیگر را مدیریت می کنند، روبرو شده است.
 
معلوم نیست کمبود این تراشه ها تا چه حد عرضه گوشیهای آیفون در سه ماهه جاری را که پرتقاضاترین فصل اپل به شمار می رود، محدود خواهد کرد. منابع آگاه اظهار کردند با وجود این کمبود، تامین کنندگان احتمالا اپل و تولید مدل جدید آیفون ۱۲ را نسبت به سفارشهای سایر مشتریانشان در اولویت قرار خواهند داد.
 
افزایش تقاضا برای سیلیکون در تولید مجموعه ای از محصولات و اختلالات زنجیره تامین به دلیل همه گیری کووید ۱۹ دلیل اصلی این کمبود هستند. شرکت تایوانی TSMC در اکتبر اعلام کرده بود که تلفنهای هوشمند ۵G به ۳۰ تا ۴۰ درصد محتوای تراشه بیشتری نسبت به گوشیهای ۴G نیاز دارند. این مورد و ابهامات نسبت به روند همه گیری باعث شده است مشتریان قطعات را از ترس کمبود پنهان کنند به خصوص پس از این که شرکت هواوی در آستانه مهلت سپتامبر برای اجرای تحریمهای آمریکا علیه این شرکت، به انبارسازی عظیم قطعات مورد نیازش پرداخت.
 
این انبارسازی به مشکلات موجود در صنعت الکترونیک جهانی که همچنان با پیامدهای قرنطینه قبلی و مختل شدن تولید دست و پنجه نرم می کند، اضافه کرد. انتظار می رود اختلالات در شش ماه آینده ادامه پیدا کند.
 
مدیریت مصرف برق در آیفون ۱۲ با توجه به قابلیتهای دوربین و ۵G اهمیت بیشتری نسبت به مدلهای قبلی دارد و نیاز اپل برای این قطعات را افزایش می دهد. اپل اخیرا مدلهای ۵G را عرضه کرده و تحلیلگران تقاضای قوی برای این گوشیها را پیش بینی می کنند. تیم کوک، مدیرعامل اپل اخیر در کنفرانس اخیری که با تحلیلگران داشت درباره محدودیت عرضه آیفون ۱۲، مک، آی پد و برخی از مدلهای اپل واچ هشدار داد.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، وی گفته بود مسائل تولید برای آیفون تعجب آور نخواهد بود زیرا اپل تازه افزایش تولید را شروع کرده و پیش بینی درباره استمرار محدودیتهای عرضه دشوار خواهد بود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.