تلفن همراه

گوشی

November 5, 2020
12:30 پنجشنبه، 15ام آبانماه 1399
کد خبر: 117788

شیائومی در حال توسعه شارژر فوق سریع 200 واتی است

 
اطلاعات فاش شده از طریق شبکه اجتماعی چینی «ویبو»، خبر از تلاش شیائومی برای توسعه شارژر حیرت انگیز و فوق سریع 200 واتی می‌دهد. چینی‌ها فناوری شارژ فوق سریع خود را با یکی از گوشی‌هایی که قرار است در آینده معرفی شود، در دسترس کاربران قرار می‌دهند.
 
در حال حاضر شیائومی «می 10 الترا» نخستین گوشی هوشمند در جهان است که از شارژر 120 واتی بهره می‌برد. این شارژر سریع می‌تواند باتری 4500 میلی آمپرساعتی گوشی را باتری 4500 میلی آمپرساعتی را در عرض 21 دقیقه به صورت کامل شارژ کند.
 
چینی‌ها به شارژر 100 واتی بسنده نکرده و ظاهرا در چالش بزرگ‌تری یعنی توسعه شارژر 200 واتی وارد شده‌اند. با استفاده از فناوری این شارژر فوق‌العاده سریع انتظار می‌رود گوشی هوشمندی با باتری حدود 4500 میلی آمپر ساعت در عرض 15 دقیقه یا حتی کمتر از آن به صورت کامل شارژ شود.
 
 
شیائومی در حالی روی فناوری شارژ سریع 200 واتی کار می‌کند که گفته می‌شود شارژرهای بالاتر از 100 وات می‌توانند به باتری صدمه بزنند. با این حال اثرات استفاده از آداپتورهای با توان بسیار بالا برای پر کردن باتری گوشی تا حالا به روشنی مشخص نشده است. معلوم نیست شیائومی قصد دارد چگونه این مشکل را برای شارژرهای 200 واتی حل کند.
 
شارژهای سریع شدت جریان الکتریکی ارسال شده به باتری را افزایش می دهند تا شارژ در زمان کمتری انجام شود. شارژ سریع شامل استانداردهای متنوعی است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.
 
آزمایش‌های عملی صورت گرفته نشان داده که شارژر 120 واتی شیائومی در عمل باتری را با توان 80 وات شارژ می‌کند. حال باید ببینیم شارژر ۱۲۰ واتی این شرکت در عمل چگونه از آب در خواهد آمد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.