اپلیکیشن

تلفن همراه

November 7, 2020
10:50 شنبه، 17ام آبانماه 1399
کد خبر: 117810

تلاش داریم افراد در گزینش پیام رسان ها گزینه داخلی را در اولویت قرار بدهند

 
 
نایب رییس کمیسیون فرهنگی با اشاره به تاکید بر اینکه رویکرد اعضای کمیسیون فرهنگی در حوزه فضای مجازی رویکرد سلبی نخواهد بود بلکه رویکرد ایجابی است، گفت: باید به گونه ای عمل کنیم تا با تقویت هرچه بیشتر پیام رسان های داخلی، هر ایرانی به هنگام گزینش میان پیام رسان های داخلی و خارجی گزینه داخلی را در اولویت قرار دهد.
 
غلامرضا منتظری در خصوص رویکرد کمیسیون تخصصی فرهنگی مجلس شورای اسلامی نسبت به موضوع فضای مجازی گفت: برای کمیسیون فرهنگی مجلس در مرحله اول چند اولویت اصلی تعریف شده است، محور اول جمعیت و خانواده، محور دوم موضوع فضای مجازی و تقویت پیام رسان های داخلی، محور سوم موضوع سبک زندگی و موضوع دیگر ساختار صدا و سیما است، البته تعریف این اولویت ها به این معنی نیست که کمیسیون به مسائل دیگر رسیدگی نمی کند بلکه ما به کارهای فراوان دیگری در دستور کار کمیسیون توجه داریم و  رسیدگی به مباحث فوق الذکر صرفا برای ما دارای اولویت است.
 
وی افزود: در حوزه موضوع جمعیت بررسی های طرح جمعیت تعالی خانواده به اتمام رسید و طرح توسط صحن علی مجلس نیز اعلام وصول شد، اما در حوزه فضای مجازی رویکرد اصلی کمیسیون فرهنگی تقویت پیام رسان های داخلی است، رویکرد ما رویکرد سلبی نیست بلکه رویکرد ایجابی است، ما باید به گونه ای عمل کنیم تا با تقویت هرچه بیشتر پیام رسان های داخلی، هر ایرانی به هنگام گزینش میان پیام رسان های داخلی و خارجی گزینه داخلی را در اولویت قرار دهد.
 
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: هر کشوی تمایل دارد محصولات ساخت خود را که با کیفیت های مطلوب خود مطابقت دارد مصرف کند و در حوزه ای گام بگذارد که موجب سربلندی کشور خود شود، طرح مربوط به تقویت پیام رسان های داخلی و مصونیت بخشی در جامعه در حوزه فضای مجازی در دستور کار است و دوستان در حال مطالعه های اولیه بر روی آن هستند، بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری اکنون فضای مجازی قتلگاه جوانان شده است دشمن در صدد این است که با استفاده از این فضا اهداف خود را عملی کند.
 
نماینده مردم گرگان و آق آقلا اضافه کرد: اینکه بگوییم فضای مجازی به صورت کلی فیلتر شود منطقی نیست، ولی به صورت طبیعی در کمیسیون فرهنگی برای برخی مباحث در این حوزه چارچوب هایی را تعریف می کنیم تا هنگامی که کاربر و جامعه هدف ما از این فضا استفاده می کند هم حریم شخصی او حفظ شود و هم اصول اخلاقی و ارزش های ما زیر سوال نرود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.