تلفن همراه

فناوری

November 7, 2020
11:45 شنبه، 17ام آبانماه 1399
کد خبر: 117822

بیش از نیمی از گوشی‌های فروخته شده در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ در چین 5G‌ بوده‌اند

 
 
اخیرا IDC گزارشی از بازار گوشی‌های هوشمند در چین منتشر کرده که در آن به فروش ۸۴.۸ میلیون گوشی در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ و بهبود عملکرد شیائومی اشاره شده است.
 
در این بازه زمانی با کاهش ۱۴.۳ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در چین روبه‌رو هستیم که عواملی مانند کاهش تقاضا، محدودیت‌های عرضه محصولات از سوی هواوی و همچنین معرفی دیرهنگام پرچمدارهای اپل و هواوی در آن نقش دارند.
 
با وجود مشکلات در زمینه عرضه محصولات، هواوی همچنان در بازار چین حکمرانی می‌کند. این کمپانی توانسته در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ با فروش ۳۵.۱ میلیون گوشی به سهم ۴۱.۴ درصدی از بازار چین دست پیدا کند. هواوی در این بازه زمانی تولید برخی مدل‌های مشهور خود مانند گوشی‌های سری میت ۳۰ را کاهش داده است.
 
 
در مقام دوم فهرست IDC برند ویوو با فروش ۱۵ میلیون گوشی و سهم ۱۷.۸ درصدی به چشم می‌خورد که دلیل چنین موضوعی، تمرکز آن روی محصولات در رده‌های قیمتی مختلف به همراه عرضه گوشی‌های 5G است.
 
اوپو در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ روی گوشی‌های 5G در محدود قیمتی ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار تمرکز کرده و گوشی‌های با قیمت پایینتر از ۱۵۰ دلار کمتری را وارد بازار کرده. این استراتژی، فروش ۱۴.۱ میلیون دستگاه و همچنین سهم ۱۶.۶ درصدی را برای آن به همراه داشته است.
 
در مقام چهارم شیائومی با سهم ۱۳ درصدی به چشم می‌خورد که تنها شرکت در جمع ۵ برند پرفروش با افزایش فروش سالانه محسوب می‌شود. در این بازه زمانی گوشی‌های سری ردمی ۹ و ردمی K30 به فروش بالایی دست پیدا کرده‌اند.
 
در رتبه پنجم کمپانی آمریکایی اپل قرار دارد که با فروش ۷ میلیون گوشی به سهم ۸.۳ درصدی دست پیدا کرده که در مقایسه با سال گذشته کاهش ۱۳.۱ درصدی داشته. در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ گوشی آیفون ۱۱ فروش مناسبی را در کشور چین تجربه کرده است.

از سال ۲۰۱۹ تا سه ماهه سوم ۲۰۲۰، کاربران در چین ۱۱۷ میلیون گوشی 5G خریداری کرده‌اند که بخش بزرگی از آن مربوط به سه ماهه سوم امسال می‌شود و شرکت‌ها موفق به فروش ۴۹.۷ میلیون گوشی 5G در این بازه زمانی شده‌اند. در بخش گوشی‌های 5G به ترتیب برندهای هواوی، اوپو، ویو، شیائومی و ریلمی بیشترین فروش را داشته‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.