رسانه‌های اجتماعی

November 7, 2020
13:09 شنبه، 17ام آبانماه 1399
کد خبر: 117826

اعلام آماده باش اتحادیه اروپا به پلتفرم های آنلاین با شروع موج جدید شیوع کرونا

ICTna.ir – اتحادیه اروپا از پلتفرم های آنلاین خواست برای مبارزه با موج جدیدی از انتشار اطلاعات غلط درباره کووید 19 آماده باشند تا با کمک یکدیگر و تلاش بیشتر بتوانند از انتشار اطلاعات غلط مرتبط با این بیماری جلوگیری کنند.
 
European Union Flags.JPG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مقامات اجرایی اتحادیه اروپا اعلام کرده اند که برخی سودجویان با انتشار اطلاغات غلط در تلاش هستند تا به صورت آنلاین محصولاتی که به دروغ مدعی درمان یا پیشگری از ویروس کرونا هستند را به مردم بفروشند و با استفاده از ترفندهایی موفق به سرقت آدرس ایمیل و پسورد کاربران شده اند.
 
دیدیر ریندرز، عضو هیات قضایی این اتحادیه در این باره گفته است: براساس تجربه های پیشین می دانیم که شیوع پاندمی برای کلاهبرداران فرصتی فراهم کرده تا مشتریان اروپایی را فریب دهند.
 
او در دیار با مسوولان پلتفرم های آنلاین ضمن اینکه آنها را تشویق کرد تا بازوهار اجرایی خود برای مبارزه با کلاهبرداران را تقویت کنند، افزوده است: نیاز است تا در موج دوم شیوع ویروس کرونا که سراسر اروپا را فراگرفته، برای مبارزه با کلاهبرداری ها چابک تر و چالاک تر باشیم.
 
پلتفرم های آنلاین مدنظر اتحادیه اروپا که برای مبارزه با انتشار اطلاعات غلط و سودجویان فراخوانده شده اند، شامل آمازون، علی بابا، Ebay، فیس بوک، گوگل، مایکروسافت، راکوتن، ورایزون مدیا، یاهو، ویش، Allegro و CDiscount می شود.
 
به گفته او، از ماه مارس سال جاری میلادی، این پلتفرم ها از حذف میلیون ها تبلیغات و محتوای غیرقانونی مرتبط با ویروس کرونا خبر داده اند.
 
براساس گزارش جدیدی که ارایه شده، فیس بوک، گوگل، مایکروسافت، توییتر و تیک تاک اقدامات درستی به منظور مبارزه با اطلاعات اشتباه و گمراه کننده مرتبط با ویروس کرونا در دستور کار خود قرار داده اند اما هنوز اطلاعات غلط بسیاری به صورت آنلاین در دسترس است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.