سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 8, 2020
17:48 یکشنبه، 18ام آبانماه 1399
کد خبر: 117877

رویداد چالشی API Talk با موضوع اقتصاد API و چالش های برنامه نویسان، پنجشنبه برگزار می شود

با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد API و لزوم تمرکز جامعه برنامه نویسی کشور بر روی آن، این رویداد به صورت آنلاین و رایگان برگزار خواهد شد. لینک ثبت نام در انتهای خبر درج شده است.
اقتصاد API، که از سال 2015 وارد ادبیات اقتصاد دیجیتال شده است، یکی از مهم¬ترین پیش¬ران ها در فرایند تحول دیجیتال محسوب می¬شود. در تصویر زیر جهش باور نکردنی این مفهوم جدید اقتصادی را در کشور امریکا مشاهده می کنید.
 
1.PNG
 
 
بر اساس پیش¬بینی ها، جهش اصلی اقتصاد API از سال 2020 آغاز و تا سال 2025 به نقطه بلوغ خود خواهد رسید. اقتصاد API به عنوان پیش¬ران اصلی موضوعاتی مانند تحول دیجیتال، اقتصاد دیجیتال، بانکداری باز (Open Banking) و داده باز (Open Data) معرفی شده که در ایران نیز طی 2 سال گذشته، دولت و نهادهای حاکمیتی در کنار بانک¬ها، بیمه ها و سایر کسب و کارها به این حوزه واکنش¬های مثبتی نشان داده اند.
با توجه به اینکه توسعه دهنده API، برنامه نویس ها هستند، بخشی از این رویداد به موضوعات داغ در حوزه نرم افزار و برنامه نویس ها اختصاص پیدا کرده است. کو-فاندر چند استارتاپ موفق، از چالش¬ها، سختی¬ها، موفقیت¬ها و شکست¬های خود خواهند گفت و مدیران فنی چند استارتاپ هم دغدغه¬های خود را با شرکت¬کنندگان رویداد به اشتراک خواهند گذاشت.
API را به عنوان پل ارتباط دهنده نرم افزارها معرفی کرده اند. Application Programming Interface یا همان رابط برنامه نویسی کاربردی، موضوعی است که در دنیای امروز، هر برنامه نویسی باید به آن تسلط داشته باشد.
امروزه کسی برای شروع یادگیری برنامه‌نویسی با چالش مواجه نیست. ده‌ها هزار منبع به زبان‌های مختلف در سطح اینترنت وجود دارند و بسیاری از آموزش‌های اولیه رایگان هستند. در دنیای امروز فاصله هر فرد با ورود به دنیای برنامه‌نویسی تنها یک تصمیم است. از طرف دیگر، برنامه‌نویسی خصوصا برنامه‌نویسی وب یکی از زمینه‌های شغلی پردرآمد در ایران و جهان است و در سال‌های اخیر با رشد استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای الکترونیک، رقابت در این زمینه برای به دست آوردن موقعیت‌های شغلی به حداکثر رسیده است. برای غلبه بر این رقابت باید چه کرد؟ پاسخ قطعا در یک کتاب یا یک سایت پیدا نمی‌شود و نیاز به جستجوی بسیار دارد. تجربیات برنامه‌نویسانی که در حال حاضر در این اکوسیستم فعال بوده و به موفقیت نسبی دست یافته‌اند، یکی از بهترین منابع برای یادگیری به حساب می‌آید. در رویداد اپی اکو ما قصد داریم در کنار انتقال تجربه، برنامه‌نویسان را با راه‌های جدید کسب درآمد آشنا کنیم. 
چرا وجود رویدادها مهم هستند؟
رویدادها به برنامه نویس ها کمک می‌کنند از تجربیات باسابقه‌ها استفاده کنند. به جرأت می‌توان گفت انتقال تجربه در برنامه‌نویسی بیشتر از یادگیری مبانی آن اهمیت دارد. مبانی زبان‌های برنامه نویسی مختلف به راحتی قابل دسترسی است اما برای رسیدن به جایگاه بالا در رقابت با دیگر برنامه‌نویس ها نیاز به چیزی فراتر از این آموزش‌های اولیه پیدا خواهید کرد.
رویداد ای پی آی تاک (API Talk)
ما در تیم «اِی پی آی تاک» قصد داریم برنامه نویسان را جهت انتقال تجربه دور هم جمع کنیم. در این رویداد سه سخنران مباحثی در مورد چالش‌هایی که در کسب و کار خود تجربه کرده¬اند، نیازها و دغدغه‌هایی که داشته¬اند را مطرح کرده و سپس در دو پنل، موضوعات چالشی به بحث گذاشته می‌شوند. هدف از برگزاری این رویداد، معرفی راه‌های جدید کسب درآمد برای استارتاپ ها و برنامه نویس هاست. راه¬هایی که اگر قرار باشد با تجربه یاد بگیرید، زمان زیادی را از شما خواهند گرفت. هسته مرکزی مباحث نیز مفهوم API است. API از دو جهت به برنامه‌نویس ها کمک می‌کند:
برنامه نویسی را بسیار ساده‌تر می‌کند و دیگر نیاز نیست صفر تا صد تمام بخش‌های محصول کدنویسی شود
درآمدزایی ایجاد می‌کند زیرا شما می¬توانید از طریق توسعه API و فروش آن، کانال¬های جدید کسب درآمد به محصولات خود اضافه کنید.
هر دو مورد مذکور از طریق بازار اَپی اِکو (apiEco.ir) برای برنامه‌نویس ها در هر سطحی ممکن شده است. در این رویداد قصد داریم این دو کاربرد API را به صورت دقیق‌تر بررسی کرده و راهکارهای جدیدی پیش روی برنامه‌نویس ها، مدیران استارتاپ، مدیران فنی و … قرار دهیم. استفاده از API با برداشتن فشار از روی دوش توسعه‌دهندگان، کسب‌وکارها را به خلق ایده‌های جدید نزدیک خواهد کرد. درآمدزایی با API هم در حال حاضر یک منبع درآمد قابل اتکا برای برنامه‌نویس های خارجی به حساب می‌آید. این اتفاق به زودی در ایران هم خواهد افتاد!
کلام آخر
رویداد «اِی پی آی تاک» که ثبت نام برای شرکت در آن از طریق نشانی https://evand.com/events/apitalk1 فراهم شده، راهی است که بدون تجربه کردن تجربه کنید! در این رویداد، برنامه نویسان باسابقه تجربیات خود را با شما در میان خواهند گذاشت. اما موضوع به همینجا ختم نشده و راه‌های تازه‌ای جهت توسعه برنامه ها و درآمدزایی از طریق API Economy به شما معرفی می‌شوند. همه‌ی این‌ها در نهایت به شما کمک می‌کنند «مزیت رقابتی» کسب کرده و خود یا کسب و کارتان را ارتقا دهید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.