امینت

تلفن همراه

November 9, 2020
12:42 دوشنبه، 19ام آبانماه 1399
کد خبر: 117896

نفس راحت صنعت فناوری چین از برد جو بایدن

ICTna.ir – صنعت فناوری چین، یکی از هدف های اصلی ترامپ در مجادله های میان واشینگتن و پکن، امیدوار است با برد جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روابط سازنده تری شکل بگیرد اما برخی تحلیلگران هم معتقدند رقابت ها کاهش خواهد یافت.
 
Chinese and U.S. flags.JPG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، دوره چهار ساله ریاست جمهوری ترامپ به صنعت فناوری، اهمیت خوداتکایی را گوشزد کرد و در این میان اهداف چین برای بهبود توانایی های فناورانه داخلی خود هم تغییر نخواهد کرد.
 
فنگ ژینگدانگ، مدیر کنسرسیوم اینترنت و جامعه در دانشگاه ارتباطات ژجیانگ معتفد است: وقتی بایدن مسوولیت ریاست جمهوری را برعهده بگیرد، کمپانی های فناوری چینی احتمالا آرام خواهند گرفت.
 
او افزوده است: حداقل ایالات متحده از صراحت بیان حمایت خواهد کرد، به رقابت عادلانه احترام خواهد گذاشت و از نوآوری دوباره حمایت می کند. هرچند در زمینه فناوری های پیشرفته، رقابت و نظریه بازی پایان نخواهد یافت و چین و آمریکا با توانمندی های نوآورانه خود در دهه آینده با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
 
درحالیکه هواوی و ByteDance در کانون توجه و خشم دولت ترامپ قرار داشتند، شرکت های چینی زیادی با قرار گرفتن در لیست سیاه تجارت از بازار تامین محصول آمریکا کنار گذاشته شدند.
 
برخی شرکت های فناوری چینی که در لیست سیاه آمریکا قرار دارند، بر این گمان هستند که احتمالا چین و آمریکا از فرصت مذاکره دوباره بر سر موضوعات فناوری برخوردار خواهند بود اما رویکرد طولانی مدتی که در پیش گرفته شده است را به سختی می توان تغییر داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.