تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 10, 2020
14:32 سه شنبه، 20ام آبانماه 1399
کد خبر: 117942

موزه ارتباطات، موزه برتر در دوران شیوع کرونا شد

بر اساس اعلام رییس کمیته ملی موزه های ایران(ایکوم)، موزه ارتباطات به دلیل نقش موثری که در تحقق شعار «موزه ها زنده‌اند» در دوران شیوع کرونا ایفا کرد، به عنوان موزه شاخص و برتر معرفی شد.
به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، احمد محیط طباطبایی رییس کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا در کشور و اهمیت حضور حداقلی مردم در خارج از خانه و تعطیلی موزه‌ها و اماکن تاریخی، گفت: موزه ملی ارتباطات در این دوران ابتکار عمل را در دست گرفت و با فراهم کردن مجموعه‌ای از شرایط، امکان بازدید غیرحضوری علاقه‌مندان و دوست‌داران فرهنگ و تاریخ کشور را فراهم کرد.
 
وی افزود: موزه ملی ارتباطات با پشتیبانی کمیته ملی موزه‌های ایران، با ارایه اینترنت رایگان به سایر موزه‌ها، علاوه بر اینکه امکان ایجاد تورهای بازدید مجازی و انتشار آن در شبکه‌‌های اجتماعی و فضای مجازی را فراهم کرد، خود نیز در این زمینه پیشتاز شد.
 
محیط طباطبایی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروز، 13 موزه ایران تورهای مجازی برگزار کردند، تصریح کرد: اقدام موثری که به کمک موزه ملی ارتباطات صورت گرفت، الگویی شد تا سایر موزه‌ها در صفحات اختصاصی خود در بستر شبکه های اجتماعی، به ایجاد تورهای مجازی اقدام کنند.
 
به گفته وی، همکاری سازنده موزه ملی ارتباطات موجب شد همزمان با روز جهانی موزه‌ها (29 اردیبهشت)، امکان ایجاد ارتباط جهانی با موزه‌های ایران فراهم شود.
 
رییس کمیته ملی موزه های ایران(ایکوم) درباره همکاری های انجام شده بین موزه ها، گفت: همکاری سازنده موزه ملی ارتباطات با سایر موزه‌ها از جمله موزه ملی علوم فناوری، موزه ملی کاخ گلستان، موزه ملی کاخ سعدآباد، موزه ملک، به ویژه موزه ملی ایران، توانست الگویی برای سایر موزه‌های کشور از موزه بومیان کیش گرفته تا موزه آذربایجان در تبریز، فراهم کند تا گام‌های موثری در زمینه شناخت و معرفی خود به کمک فناوری‌ اطلاعات بردارند.
 
وی با تقدیر از اقدامات موزه ملی ارتباطات در پیشیبانی از موزه‌ها در دوران شیوع کرونا که مورد توجه شورای بین‌المللی موزه‌ها نیز قرار گرفت، تاکید کرد: این موزه، رویکرد مثبتی که به تقویت جایگاه موزه‌ها به عنوان نهادی فرهنگ‌ساز و نقش‌آفرین در معرفی تاریخ و هنر کشور ایفا می‌کند را تداوم دهد.
 
بر اساس همین گزارش، موزه‌ها و اماکن تاریخی بسیاری در کشور زیرمجموعه موزه ارتباطات هستند و به همین دلیل، موزه  ارتباطات به عنوان «موزه ملی ارتباطات» مطرح شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.