تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

فناوری اطلاعات

November 11, 2020
11:58 چهارشنبه، 21ام آبانماه 1399
کد خبر: 117976

چیپست دیمنسیتی ۷۰۰ مدیاتک با لیتوگرافی ۷ نانومتری و مودم 5G از راه رسید

 
مدیاتک به رونمایی از چیپ‌های جدید برای گوشی‌های 5G مقرون به صرفه ادامه می‌دهد و اخیرا چیپست دیمنسیتی ۷۰۰ را معرفی کرده است.
 
چیپست جدید مدیاتک مانند دیمنسیتی ۷۲۰ با لیتوگرافی ۷ نانومتری توسعه پیدا کرده و از مودم 5G بهره می‌برد که حداکثر سرعت دانلود آن به ۲.۷۷ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد و عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد. این مودم از دو سیمکارت، استندبای دوگانه و VoNR برای بهبود کیفیت صوتی در مکالمات پشتیبانی می‌کند.
 
مودم 5G مورد استفاده در تراشه جدید مدیاتک از باند جهانی 5G NR و همچنین فناوری صرفه‌جویی انرژی «5G UltraSave» مدیاتک پشتیبانی می‌کند. CPU چیپست دیمنسیتی ۷۰۰ از دو هسته Cortex-A76 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و ۶ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز بهره می‌برد و حداکثر از ۱۲ گیگابایت رم LPDDR4x و فضای ذخیره‌ سازی UFS 2.2 پشتیبانی می‌کند.
 
گوشی‌های مجهز به این چیپست می‌توانند دارای نمایشگر با رزولوشن فول اچ دی پلاس و رفرش ریت ۹۰ هرتز باشند. GPU این تراشه عملکرد پایین‌تری نسبت به دیمنسیتی ۷۲۰ دارد و بجای Mali-G57 MC3 به Mali-G57 MC2 مجهز شده است.

دیمنسیتی ۷۰۰ قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن 1080p است، در حالی که دیمنسیتی ۷۲۰ می‌تواند ویدیوهای 4K ضبط کند. در بخش عکاسی، تراشه جدید مدیاتک از دوربین تکی ۶۴ مگاپیکسلی و همچنین هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند. دستگاه‌های مجهز به این چیپست قادر به پشتیبانی از چندین دستیار صوتی مانند گوگل اسیستنت و الکسا خواهند بود.
 
مدیاتک علاوه بر چیپست دیمنسیتی ۷۰۰، از دو چیپ برای کروم بوک‌ها با نام‌های MT8195 و MT8192 نیز رونمایی کرده که مورد اول، پیشرفته‌تر است و با لیتوگرافی ۶ نانومتری TSMC به تولید می‌رسد. این چیپست از ۴ هسته Cortex-A78 و ۴ هسته Cortex-A55 به همراه واحد پردازش گرافیکی Mali-G57 با ۵ هسته بهره می‌برد.
 
چیپست MT8192 با لیتوگرافی ۷ نانومتری به تولید می‌رسد و دارای ۴ هسته قدیمی Cortex-A76 است. GPU مورد استفاده در این تراشه تفاوتی با MT8195 ندارد و می‌تواند از نمایشگر 1440p با رفرش ریت ۶۰ هرتز یا 1080p با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی کند. کروم بوک‌های مجهز به این پردازنده‌ها در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ از راه می‌رسند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.