سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 11, 2020
14:31 چهارشنبه، 21ام آبانماه 1399
کد خبر: 117983

محصول دانش‌بنیان‌ ایرانی امنیت شبکه را ارتقا داد

 
 
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید محصول جامع امنیت هارد دیسک به عنوان سرویس های امنیتی شبکه شدند.
 
 به نقل از معاونت علمی و فناوری، تولید نرم‌افزارها، تجهیزات و ارائه خدمات مرتبط با امنیت شبکه از جمله پیچیده‌ترین و با اهمیت‌ترین محصولات و خدمات در حوزه زیرساخت‌های اینترنتی است. با توجه به خودداری شرکت‌های بزرگ بین‌المللی از فروش این نرم‌افزارها به کشور یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد، این محصولات را با قیمتی بسیار کمتر از نمونه مشابه خارجی ایران‌ساخت کند.
 
 بهنام عبدالله شمشیرساز مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: با توجه به کمبودی که در حوزه تولید نرم‌افزارها و تجهیزات حفاظتی مشاهده می‌کردیم، تصمیم گرفتیم با ایجاد یک شرکت دانش‌بنیان نسبت به بومی‌سازی این اقلام مهم اقدام کنیم.
 
این فعال دانش‌بنیان ادامه داد: یکی از تولیدات این شرکت محصول جامع امنیت هارد دیسک است. این محصول سرویس‌های امنیتی موجود در هارد دیسک را قابل استفاده می‌کند. این سرویس‌ها به صورت پیش‌فرض در اختیار کاربر قرار نمی‌گیرد و با کمک این محصول جامع این سرویس‌ها در دسترس خواهد بود و امنیت داده‌های درون هارد دیسک حفظ می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های خارجی حاضر نبودند این نرم‌افزار را به ایران بفروشند. این در حالی است که ما در این شرکت به کمک متخصصان جوان ایرانی موفق شدیم تا نمونه ایرانی را با یک دهم قیمت محصول مشابه خارجی تولید کنیم.
 
شمشیرساز با اشاره به موفقیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: در صورتی که این مسیر را ادامه دهیم، اطمینان دارم که کشور در این حوزه به خودکفایی کامل می‌رسد. البته این در صورتی است که حمایت‌های لازم، از سوی دستگاه‌های متولی و اجرایی تخصیص یابد. زمانی که شروع به کار کردیم برخی از مدیران شرکت‌ها می‌گفتند که بومی‌سازی این نرم‌افزارها در ایران امکان ندارد و با دیده تردید به محصولات ایرانی نگاه می‌کردند.
 
وی همچنین بیان کرد: با گذشت زمان و اثبات کارایی و کیفیت این محصولات و خدمات، نظر این افراد تغییر کرد. با این همه هنوز هم لازم است که در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم انجام شود و با اجرای قانون همه نهادهای خصوصی و دولتی از استفاده از نرم‌افزارهای خارجی که دارای تولید مشابه داخلی است، منع شوند. با توجه به اینکه محصولات ما اغلب در صنایع بزرگی مانند خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد این مسئله امکان پذیر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.