امنیت

فناوری اطلاعات

November 13, 2020
12:04 جمعه، 23ام آبانماه 1399
کد خبر: 118019

هشدار کارشناسان در مورد کاهش بی سابقه هزینه حملات هکری

 
 
کارشناسان امنیتی هشدار می‌دهند هزینه انجام یکی از متداول‌ترین حملات هکری موسوم به «دی او اس» کاهش چشمگیری یافته و سهولت انجام آن نیز افزایش یافته است.
 
 به نقل از زد دی نت، بررسی‌های انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد انجام حملات دی او اس با سوءاستفاده از محصولات ناایمن مورد استفاده برای اتصال به اینترنت روز به روز در حال گسترش است و هزینه این حملات نیز آنقدر کاهش یافته که تقریباً هر فردی در جهان می‌تواند آن را تأمین کند.
 
حملات دی او اس مبتنی بر کنترل لشگری از ابزار قابل اتصال به اینترنت توسط هکرها و بهره‌گیری از آنها برای ایجاد ترافیک اینترنتی فزاینده بر روی سایت‌های هدف به منظور از دسترس خارج کردن آنها است. این اختلال در یک دهه اخیر به طور گسترده صاحبان مشاغل را تهدید کرده و سو استفاده از آن بعد از شیوع ویروس کرونا نیز بیشتر شده است.
 
یافته‌های مؤسسه امنیتی دیجیتال شادو نشان می‌دهد هزینه هر حمله دی او اس از ۲۵ دلار در سال ۲۰۱۷ به تنها ۷ دلار در سال جاری میلادی کاهش یافته و پیچیدگی‌های فنی این کار نیز کمتر شده است. همچنین این حملات را می‌توان به راحتی برای مدت چند دقیقه تا چند ساعت برنامه‌ریزی کرد.
 
یکی از دلایل فنی کاهش شدید هزینه حملات دی او اس، همه گیر شدن ابزار و وسایل مبتنی بر اینترنت اشیا است که در اکثر موارد کاربران آنها به دلیل بی توجهی از کلمات عبور پیش فرض این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند و همین امر موجب می‌شود هکرها به راحتی کنترل ابزار یادشده را برای حملات دی او اس در دست بگیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.