تلفن همراه

گوشی

November 13, 2020
12:09 جمعه، 23ام آبانماه 1399
کد خبر: 118022

آیفون SE جدید چه زمانی عرضه می‌شود؟

 
 
مینگ- چی کو، تحلیلگر برجسته دنیای فناوری اخیرا مدعی شد که در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی، خبری از آیفون SE جدید نخواهد بود.
 
اپل در ماه آوریل امسال، نسخه ۲۰۲۰ آیفون SE را برای طرفداران برند خود رونمایی و به بازار عرضه کرد. این گوشی از لحاظ ظاهری، شباهت زیادی به آیفون ۸ داشت و از دکمه هوم نیز بهره می‌برد و شواهد نشان می‌دهد که با استقبال خوبی نیز از سوی خریداران همراه شده است.
 
اما با رونمایی از این گوشی در نیمه نخست امسال، این سوال در ذهن کاربران شکل گرفت که آیا اپل این رویه را در سال ۲۰۲۱ نیز در پیش خواهد گرفت؟ در همین رابطه، مینگ-چی کو، کسی که اغلب پیش‌بینی‌ها و اطلاعات وی در خصوص گوشی‌های هوشمند بویژه محصولات اپل به واقعیت تبدیل می‌شود، اعلام کرد که در شش ماه نخست ۲۰۲۱، خبری از آیفون SE نخواهد بود و اپل عرضه آن را به نیمه دوم سال موکول خواهد کرد.
 
اگرچه «کو» هیچ توضیح خاصی را در خصوص علت این امر ارائه نداد اما وی اخیرا اعلام کرد شرکت GSEO که تامین‌کننده لنزهای اولتر اواید برای گوشی‌های آیفون این شرکت محسوب می‌شود، به دلیل سفارش‌های زیادی که از سایر شرکت‌ها دریافت کرده، احتمالا نخواهد توانست حجم زیاد سفارش‌های اپل را در تامین این لنزها پاسخ دهد.
 
از این رو، شاید در سال آینده، این شرکت سهم ۵۰ درصدی خود از تامین لنزهای اولترا واید آیفون ۱۳ را به ۳۰ درصد کاهش دهد. در این صورت، اپل با کمبود این لنزها مواجه خواهد شد و نخواهد توانست آیفون SE جدید را در موعد پیش‌بینی شده به بازار عرضه کند. بنابراین، احتمال عرضه آیفون SE در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ بیشتر خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.