تبلت

تلفن همراه

November 14, 2020
11:20 شنبه، 24ام آبانماه 1399
کد خبر: 118042

سلطه‌ی آیپد اپل بر بازار جهانی تبلت‌ و عملکرد خوب سامسونگ

 
 
 
بر اساس آمار منتشرشده، اپل توانسته است با فروش ۱۵٫۲ میلیون دستگاه آیپد، سلطه‌ی خود بر بازار جهانی تبلت‌ را حفظ کند.
 
 
طبق آمار شرکت تحقیقاتی Canalys، سلطه‌ی اپل بر بازار جهانی تبلت در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ ادامه داشته است؛ به‌طوری‌که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و به تبع آن، افزایش دورکاری و تقاضا برای خرید آیپد، فروش آن نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشد به ثبت رسانده است.
 
بر اساس گزارش Canalys، اپل در سه‌ماهه‌ی منتهی به سپتامبر (شهریور) ۱۵٫۲ میلیون دستگاه آیپد به فروش رسانده است؛ درحالی‌که در بازه‌ی زمانی مشابه در سال میلادی گذشته، ۱۰٫۴ میلیون دستگاه آیپد به فروش رسانده بود. کوپرتینویی‌ها با عملکرد خوب توانسته‌اند ۳۴٫۴ درصد سهم بازار جهانی را در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۰ به خود اختصاص دهند.
 
سامسونگ در سه‌ماهه سوم با جهشی بزرگ، تخمین زده می‌شود که ۹ میلیون دستگاه تبلت به بازار عرضه کرده است و سهم ۲۰٫۴ درصدی از بازار جهانی به خود اختصاص داده و نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته،  رشد فروش ۷۹٫۸ درصدی داشته است. هواوی با فروش ۵٫۱ میلیون دستگاه تبلت و سهم ۱۱٫۳ درصدی، در جایگاه سوم پرفروش‌ترین برندهای بازار قرار گرفته است.
 
آمازون و لنوو با فروش ۵ و ۴٫۲ میلیون دستگاه تبلت و سهم بازار ۱۱٫۳ و ۹٫۱ درصدی، به ترتیب جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

 
بر اساس برآورد Canalys، اپل در میان فروشندگان رایانه‌ی شخصی، در جایگاه دوم قرار دارد. این شرکت تحقیقاتی اکنون تبلت‌ را در گروه رایانه‌های شخصی قرار داده است.
 
نتایج به‌دست‌آمده و عملکرد خوب اپل به واسطه‌ی همه‌گیری جهانی ویروس کرونا است که بسیاری را مجبور به کار در خانه یا شرکت در برنامه‌های یادگیری از راه دور کرده. اپل در ماه سپتامبر (شهریور) مدل جدیدی از آیپد ایر را با طراحی مشابه آیپد پرو و سخت‌افزاری قدرت‌مند راهی بازار کرد که انتظار می‌رود در فروش آینده اپل تأثیرگذار باشد. پیش‌تر اپل در گزارش درآمد سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰، از فروش ۶٫۸ میلیارد دلاری آیپد گفته بود که در مقایسه با درآمد ۴٫۶۶ میلیارد بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته، عملکردی فراتر از انتظار برای اپل به ارمغان آورده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.