تجارت الکترونیک

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 14, 2020
17:16 شنبه، 24ام آبانماه 1399
کد خبر: 118066

سرمایه گذاری 86 میلیارد دلاری فولکس واگن روی فتاوری ماشین های الکتریکی و خودران

ICTna.ir – فولکس واگن برای توسعه فناوری ماشین های خودران و الکتریکی طی پنج سال آینده 86 میلیارد دلار سرمایه گذاری خود را افزایش داد تا بتواند در این مدت عنوان بزرگترین خودروساز سبز دنیا را از آن خود کند.
 
Volkswagen.JPG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، براساس برنامه ای که فولکس واگن اعلام کرده، نیمی از بودجه سرمایه گذاری خود را یعنی در حدود 150 میلیون یورو را روی ماشین های هیبرید، موبیلیتی، سیستم عامل نرم افزاری یکپارچه خودرو و فناوری های خودران اختصاص خواهد داد.
 
در برنامه سال گذشته هم این خودروساز آلمانی که مالک برندهای فولکس واگن، آئودی، پورشه، سیات و اسکودا است، 60 میلیارد یورو از بودجه 150 میلیارد یورویی خود را به ماشین های الکتریکی و خودران اختصاص داد.
 
مبارزه جهانی علیه گازهای گلخانه ای که بخشی از آن به دلیل رسوایی ناشی از آلودگی خودروهای دیزلی فولکس واگن در سال 2015 اتفاق افتاد، توجه خودروسازها را به توسعه فناوری کاهش گازهای گلخانه ای جلب کرد.
 
هانس دیتا پوئش، رئیس هیات نظارت فولکس واگن گفته است: تحول کمپانی و برندهای آن به همراه استراتژی تمرکز روی حوزه های کلیدی موبیلیتی به طور مداوم اجرا شده است.
 
فیلیپ هوخویس، تحلیلگر در این باره گفته است: میزان بودجه سرمایه گذاری به طور کلی بدون تغییر باقی مانده است اما در اولویت های فولکس واگن تخصیص معناداری به نرم افزار و دیجیتالی کردن که اولویت ادامه داری در آلمان است، دیده می شود.
 
فولکس واگن گفته است اهداف اتحادیه اروپا در زمینه کاهش آلایندگی و گازهای کلخانه ای موجب شده تا سهم فروش 60 درصدی تا سال 2030 به ماشین های هیبرید و الکتریکی اختصاص داده شود.
 
تلاش ها برای کاهش گازهای گلخانه ای موجب شده تا فولکس واگن با بازنگری در آینده برندهای لامبورگینی، بوگانی و دوکاتی به دنبال افزایش صرفه جویی با مقیاس تغییر در تولید انبوه اتومبیل های برقی باشد.
 
در برنامه جدید، فولکس واگن هزینه های دیجیتالی کردن خود را با دو برابر کردن به منظور توسعه سیستم عامل خودروی جدید و فناوری های خودران به 27 میلیارد یورو رسانده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.