سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 16, 2020
11:28 دوشنبه، 26ام آبانماه 1399
کد خبر: 118124

سامسونگ از مانیتورهای هوشمند M5 و M7 با سیستم عامل تایزن رونمایی کرد

 
 
سامسونگ جدیدترین مانیتورهای هوشمند خود را معرفی کرد. مانیتورهای سری M5 و M7 در نسخه‌های مختلف و با حداکثر قیمت ۴۰۰ دلار به فروش می‌رسند.
 
این مانیتورهای هوشمند مانند تلویزیون‌های این برند کره‌ای از سیستم عامل تایزن بهره می‌برند و برای استریم محتوای HDR10 از اپ‌هایی مانند نتفلیکس و اپل تی‌وی به وای‌ فای متصل می‌شوند.
 
این مانیتورها از اپ استور بهره می‌برند و می‌توان به صورت مستقیم روی آن برنامه‌های مختلف مانند سامسونگ Health را نصب کرد. کاربران می‌توانند این محصولات را به دیوار متصل کنند یا توسط پایه روی میز قرار دهند.
 
هرکدام از آن‌ها دارای دو اسپیکر ۵ واتی هستند و شامل ریموت کنترل با پشتیبانی از دستیارهای صوتی بیکسبی ۲.۰، الکسا و گوگل اسیستنت می‌شود. این محصولات قادر به پشتیبانی از AirPlay 2 برای اتصال دستگاه‌های اپل هستند.

این مانیتورهای هوشمند قابلیت‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌دهند. برای مثال می‌توانید توسط بلوتوث ۴.۲ به آن‌ها کیبورد و ماوس وصل کنید و همچنین بدون نیاز به سخت افزار اضافه‌ای، روی ماشین مجازی آن آفیس ۳۶۵ را اجرا کنید.
 
سامسونگ امکان اتصال بی‌سیم گوشی‌های هوشمند خود به این مانیتورها توسط DeX را فراهم کرده تا کاربران گوشی‌ گلکسی S8 و نسخه‌های جدیدتر آن بتوانند به یک تجربه شبیه به دسکتاپ دست پیدا کنند. علاوه بر این می‌توان به محتوای گوشی‌های سامسونگ با اندروید ۸.۱ و نسخه‌های بالاتر به وسیله NFC دست پیدا کرد.

مانیتور هوشمند M7 از نظر ارتباطات به بیشترین گزینه‌ها مجهز شده و می‌توانید لپ‌تاپ خود را توسط پورت USB-C به آن متصل کنید که از قابلیت دیسپلی پورت، انتقال دیتا و همچنین شارژ با سرعت ۶۵ وات نیز پشتیبانی می‌کند. در این مانیتور به دو پورت HDMI 2.0 دسترسی دارید که البته سری M5 نیز به این دو پورت مجهز شده‌اند اما فاقد پورت USB-C هستند. مانیتور M7 به سه پورت USB-A 2.0 و سری M5 به دو پورت مجهز شده‌اند.

سری M5 این مانیتورها شامل دو نسخه ۲۷ و ۳۲ اینچی می‌شود که به ترتیب قیمتی برابر ۲۳۰ و ۲۸۰ دلار دارند و مانیتور M7 با ابعاد ۳۲ اینچ و رزولوشن 4K‌ با قیمت ۴۰۰ دلار به فروش می‌رسد. مانیتورهای هوشمند سری M5 چندین هفته دیگه وارد بازار می‌شوند و مانیتور M7 اوایل ماه آینده میلادی از راه می‌رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.