اپراتورها

تلفن همراه

November 17, 2020
11:40 سه شنبه، 27ام آبانماه 1399
کد خبر: 118162

اتباع افغان می‌توانند ۳ سیم‌کارت داشته باشند

 
 
تنها محدودیت دریافت سیم‌کارت برای اتباع افغانستانی این است که هر تبعه افغان فقط می‌تواند 3 سیم‌کارت به نام خود داشته باشد.
 
 اخیرا اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه اتباع افغانی که در ایران زندگی می‌کنند امکان تهیه سیم‌کارت به نام خود را ندارند.
 
طبق پیگیری‌های بعمل آمده از یک منبع آگاه این موضوع صحت ندارد و تنها محدودیت این است که هر تبعه افغان فقط می‌تواند 3 سیم‌کارت به نام خود داشته باشد و این محدودیت تعداد برای ایرانی‌ها وجود ندارد.
 
به گفته این منبع آگاه موضوع از این قرار است که سامانه احراز هویت معمولا خراب است و یا اینکه بعضا حدود 5 درصد دفاتر پیشخوان برای فروش گران‌تر اعلام می‌کنند که سامانه خراب است تا بتوانند سیم‌کارت را با نرخ بالاتری بفروشند.
 
این گزارش حاکی است؛ تبعه‌های افغانستانی و مهاجرینی که قانونی وارد کشور شده‌اند باید کارت آمایش، کارت سبز و یا گذرنامه معتبر برای دریافت سیم‌کارت ارائه دهند. 
 
در واکنش به این موضوع وزیر ارتباطات در اینستاگرام عنوان کرد که هیچ محدودیتی برای واگذاری سیم‌کارت به مهاجرانی که دارای مدارک اقامتی معتبر هستند، وجود ندارد.
 
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز به نقل از پیمان قره‌داغی اعلام کرده است: اگر اتباع غیر ایرانی در مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ارتباطی و فناوری اطلاعات (ICT) روستائی دچار مشکل شده و این دفاتر از ارایه خدمت به آنان خودداری کنند، می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۹۵ به آدرس https://۱۹۵.cra.ir یا تماس با شماره ۱۹۵ شکایت خود را از این دفاتر ثبت کنند.
 
به گفته او شکایات اتباع غیر ایرانی در مورد عدم ارایه خدمات در دفاتر پیشخوان و خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات به صورت فوری رسیدگی می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.