اپلیکیشن

تلفن همراه

November 17, 2020
14:32 سه شنبه، 27ام آبانماه 1399
کد خبر: 118173

روایت دست اول از فروش فوری خودرو در سکو

افراد معمولا راه‌های مختلفی برای فروش خودرو پیدا می‌کنند. یکی لب خیابان و بین دلال‌ها، یکی در بنگاه بین نمایشگاه‌داران. اما چند وقتی است که راه‌های جدید دیگری هم برای فروش خودرو وارد این بازار شده که مسیر آن را کوتاه‌تر و مبادله را امن‌تر کرده‌ است.
 
 
 افراد معمولا راه‌های مختلفی برای فروش خودرو پیدا می‌کنند. یکی لب خیابان و بین دلال‌ها، یکی در بنگاه بین نمایشگاه‌داران. اما چند وقتی است که راه‌های جدید دیگری هم برای فروش خودرو وارد این بازار شده که مسیر آن را کوتاه‌تر و مبادله را امن‌تر کرده‌ است. برای مثال فروش اینترنتی خودرو از سال‌ها پیش در دیوار شروع شد که اعتماد افراد زیادی را به خودش جلب کرد.
 
حالا «سکو»، سرویس جدید دیوار، از روش مبادله دیگری رونمایی کرده که باب جدیدی در معاملات خودرو باز کرده است. افرادی که تا به حال از سکو استفاده کرده‌اند روایت‌های مختلفی از استفاده از آن دارند که درادامه گزارش به آن‌ها می‌پردازیم:
 
 
فوادی، فروشنده ۲۰۶ که خردادماه خودروی خودش را به فروش گذاشته می‌گوید مهم‌ترین ویژگی این شکل معاملات صرفه‌جویی در وقت است. او توضیح می‌دهد: «من وقتی وارد پارکینگ سکو شدم، خودرو را پارک کردم و یک ساعت و نیم بعد همه چیز تمام شده بود. یعنی فقط همان اول مدارک کامل را بردم و دو ساعت بعد پول را تحویل گرفتم.» فوادی می‌گوید: «نقطه نقطه خودروی من را با ذره‌بین بررسی کردند و کمی بعد یک قیمت به من دادند. من با قیمت آنها مخالفتی نداشتم. برای همین کارشناسان فروش هم دست به کار شدند و خودرو را به خریداران با آن قیمت پیشنهاد دادند.»
 
این روش جدید فروش خودرو که حالا کم‌کم در حال شناخته شدن بین افراد است خیال فروشندگان را بابت امن بودن مبادله راحت‌تر کرده است. این را فروشنده دیگری می‌گوید که با در دست داشتن کیف مدارک خود در یکی از پارکینگ‌های سکو در حال پر کردن مدارک است. برای این کار با خودش اسناد خودرو، کارت شناسایی آن، کارت سوخت و برگه معاینه فنی را آورده است. او می‌گوید این روزها خطر کلاه‌برداری در انتقال دادن پول و مسائل حقوقی بالا رفته است و همه افراد توانایی همراه داشتن یک وکیل خصوصی را ندارند. با این حال مشاوران سکو مثل یک ناظر بر روی انتقال پول و امنیت معامله نظارت دارند و تا آخر فرایند اداری و امورحقوقی اجازه نمی‌دهند که نگرانی بابت تنظیم قراردادهای حقوقی به دل آدم راه یابد.
 
او خودرویش را در پارکینگ سکو پارک و یک ساعت برای یک کار اداری آنجا را ترک کرد. وقتی برگشت یک فروشنده برای خرید آن داوطلب شده بود که از دیگر مشتریان قیمت بالاتری پیشنهاد داده بود. فروشنده هم باقیمت او موافقت کرد و در نهایت معامله به اتمام رسید. سکو در ازای همه این خدماتش مثل پارکینگ، کارشناسی فنی، تعیین قیمت، برگزاری معامله و نظارت بر قرارداد هیچ مبلغی دریافت نمی‌کند و کلیه خدمات آن رایگان است.
 
این فروشنده می‌گوید روش فروش خودرو به خصوص برای افرادی که عجله زیادی برای رسیدن به پولشان دارند بهترین روش ممکن است. او توضیح می‌دهد: «چه راهی را می‌شناسید که بشود در یکی دو ساعت خودرو را تبدیل به پول نقد کرد؟ من می‌گویم سکو تنها راه ممکن است. هم قیمتمنصفانه‌ای می‌دهد و هم اینکه برای افرادی که زمان محدودی دارند معامله را بسیار فوری و زود جوش می‌دهد. اما در عین حال از فرصت محدودی که برای فروش داریم، سواستفاده نمی‌شود.» او خوشحال است که در این معامله دوساعته نه انرژی برای چانه زدن گذاشته و نه کسی ارزشخودرویش را پایین آورده. همچنین اعتقاد دارد در روزهایی که قیمت خودرو هر ساعت بالا و پایین می‌شود مراجعه به سکو، بهترین روش قیمت‌گذاری است که دست آخر برای فروشنده هیچ پشیمانی بر جا نخواهد گذاشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.