تلفن همراه

گوشی

November 17, 2020
14:53 سه شنبه، 27ام آبانماه 1399
کد خبر: 118178

گوشی تاشوی آیفون احتمالا سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود

 
هر چند وقت یک‌بار شایعاتی در خصوص تصمیم اپل برای طراحی و تولید آیفونی مجهز به نمایشگر تاشو به گوش می‌رسد و حالا به نظر می‌رسد که این شرکت در حال برداشتن گام‌های بزرگی برای تحقق این شایعات است.
 
طبق گزارشی که اخیرا در وب‌سایت Economic Daily News منتشر شده، اپل در حال کار روی نمونه اولیه یک آیفون تاشو است که احتمالا در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد. این شرکت به‌تازگی از دو تامین‌کننده خود به نام‌های فاکسکان و نیپون درخواست کرده تا نمونه‌هایی از نمایشگری تاشو را برای گوشی‌های آیفون تولید کنند تا این شرکت بتواند مقاومت و کارایی آن را مورد ارزیابی قرار دهد.
 
منابع نزدیک به این دو شرکت تامین‌کننده قطعات اپل اعلام کردند که اپل سعی دارد تا از فناوری پیشرفته‌ای در نمایشگرهای تاشوی خود که احتمالا OLED یا میکرو OLED خواهد بود، استفاده کند که بتواند از مقاومت کافی در برابر ۱۰۰ هزار بار تاشدن برخوردار باشند.
 
برای درک بهتر این عدد باید گفت که اغلب لولاهایی که در لپتاپ‌ها به کار گرفته می‌شوند، می‌توانند بین ۲۰ تا ۳۰ هزار بار تاشدن را تحمل کنند. البته مدل‌های پیشرفته‌تر می‌توانند تا ۵۰ هزار بار تاشدن را نیز تاب بیاورند.
 
اما نمایشگر یک گوشی هوشمند همانند مدل‌های آیفون که کاربر مدام در طول روز از آن استفاده و آن را باز و بسته می‌کند، می‌بایست از مقاومت به مراتب بالاتری در مقایسه با لپتاپ برخوردار باشد. از این رو، تولیدکنندگان باید توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند.
 
گزارش اخیر با آنچه در ماه سپتامبر در خصوص آیفون‌های تاشوی اپل منتشر شده بود، مطابقت دارد. در خبر مذکور آمده بود که اپل به سامسونگ سفارش داد تا نمایشگرهای تاشو در «تعداد زیاد» را برای ارزیابی کیفیت آن‌ها تولید کند. گفته شده که این نمایشگرها در طی یک سال تولید خواهد شد و در اختیار اپل قرار خواهند گرفت.
 
چند ماه پیش نیز، جان پراسر، یکی از افشاگران اطلاعات گوشی‌های هوشمند، تصویری را منتشر کرد که در آن به جای نمایشگر تاشو، از دو پنل نمایشگر به طور مجزا استفاده خواهد کرد. اما طبق اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده، اپل چنین قصدی ندارد و به دنبال عرضه یک آیفون مجهز به نمایشگر تاشو است.
 
به نظر می‌رسد که این تاخیر و وسواس بیش از حد اپل در تولید و عرضه یک آیفون تاشو به بازار به این دلیل است که این شرکت نمی‌خواهد به سرنوشت و مشکلاتی که بعد از عرضه گوشی تاشوی گلکسی فولد برای سامسونگ رقم خورد، دچار شود.
 
در واقع، اپل همواره چنین رویکردی را در قبال عرضه محصولات جدید خود اتخاذ می‌کند و کمتر پیش آمده که این شرکت جزو اولین‌ها باشد و ترجیح می‌دهد تا دیگران پیشگام باشند و از اشتباهات آن‌ها درس بگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.