تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 17, 2020
14:56 سه شنبه، 27ام آبانماه 1399
کد خبر: 118179

رئیس بانک مرکزی اروپا: یورو دیجیتال احتمالا ‌۲ تا ۴ سال دیگر از راه می‌رسد

 
 
رئیس بانک مرکزی اروپا، «کریستین لاگارد» به تازگی اعلام کرده که مقامات اتحادیه اروپا به سمت ارائه یورو دیجیتال در ۲ تا ۴ سال آینده حرکت می‌کنند.
 
رئیس بانک مرکزی اروپا در یک جلسه مجازی با رئیس فدرال رزرو، «جروم اچ. پاول» و رئیس بانک مرکزی بریتانیا، «اندرو بیلی» به ارائه این ارز دیجیتال اتحادیه اروپا اشاره کرد.
 
این اولین باری نیست که یک مقام مسئول در اتحادیه اروپا چنین حرفی می‌زند. مقامات بانک مرکزی اروپا در گذشته از تحقیقات پیرامون ارز دیجیتال بانک مرکزی خبر داده بودند و ماه گذشته میلادی رئیس بانک مرکزی فنلاند، «اولی رن» در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که یورو دیجیتال به احتمال زیاد در یک دهه آینده از راه می‌رسد.
 
لاگارد به این موضوع اشاره کرده که توسعه یورو دیجیتال به زمان زیادی نیاز دارد که نه تنها مربوط به فناوری موردنیاز آن می‌شود، بلکه باید از پولشویی و همچنین تامین مالی تروریسم توسط آن نیز جلوگیری کرد. رئیس بانک مرکزی اروپا در صحبت‌های خود به توسعه نسخه دیجیتالی یوان توسط بانک مرکزی چین طی چند سال گذشته نیز اشاره کرد.

به باور لاگارد، ارائه یورو دیجیتال پایانی برای اسکناس نخواهد بود: «اگر این ارز دیجیتال باعث راحتی پرداخت‌های ما شود، باید آن را مورد بررسی قرار دهیم. یورو دیجیتال جایگزین پول نقد نخواهد شد و در حقیقت مکمل آن خواهد بود.»
 
جروم اچ. پاول در این جلسه تاکید کرد که بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا در حال ارزیابی دلار دیجیتال است، اما همچنان تصمیمی برای توسعه یک ارز دیجیتال گرفته نشده. بانک مرکزی در حال بررسی مزایا و همچنین فرایندهای فنی احتمالی برای توسعه دلار دیجیتال است، با این حال به نظر نمی‌رسد در آینده نزدیک شاهد عرضه چنین ارز دیجیتالی باشیم.
 
رئیس بانک مرکزی بریتانیا در این جلسه از نگرانی‌های امنیتی پیرامون استیبل کوین‌های خصوصی صحبت کرد و همچنین ارز دیجیتال بانک مرکزی را یک پاسخ احتمالی برای این نگرانی‌ها عنوان کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.