تلفن همراه

گوشی

November 17, 2020
16:53 سه شنبه، 27ام آبانماه 1399
کد خبر: 118187

آیفون ۱۲ پرو مکس در تاریکی از زوم دیجیتال استفاده می‌کند

 
 
بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشرشده از سری جدید آیفون، لنز تله‌فوتو با زوم ۲٫۵ برابری آیفون ۱۲ پرو مکس در تاریکی کار نمی‌کند.
 
از زمانی‌که سری جدید آیفون رونمایی شد و توجه افراد زیادی از سراسر دنیا را به خود جلب کرد، اخبار بسیاری از خانواده آیفون ۱۲ منتشر شد. یکی از بخش‌های اصلی این دستگاه که تاکنون بارها توسط افراد مختلف مورد آزمایش قرار گرفته، دوربین آن است. در سال جاری میلادی، اپل سرانجام تصمیم گرفت حالت شب (Night Mode) را برای دوربین سلفی و حتی لنز اولتراواید دردسترس قرار دهد. تا پیش از این، قابلیت یادشده تنها برای دوربین اصلی مورد استفاده قرار می‌گرفت و این محدودیت بعضی از کاربران را ناراضی نگه داشته بود.
 
اپل تصمیم گرفته است تجربه کاربران در استفاده از دوربین سری آیفون ۱۲ را بهبود بخشد و به همین دلیل، در آیفون ۱۲ پرو مکس از یک لنز تله‌فوتو با زوم ۲٫۵ برابری استفاده کرده است. با وجود سکوت اپل در مطرح کردن ویژگی‌های این لنز جدید، بسیاری انتظار داشتند که بتوان با استفاده از آن، در حالت شب نیز تصویربرداری کرد. اما این مسئله صحت ندارد و نمی‌توان از لنز جدید آیفون در این حالت استفاده کرد.

 
درست مانند آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۲ پرو، آیفون ۱۲ پرو مکس ترجیح می‌دهد در حالت نوری تاریک از زوم دیجیتال ۲٫۵ برابری دوربین اصلی استفاده کند تا اینکه لنز تله‌فوتو را به‌ کار گیرد. این مسئله مطمئنا کسانی را که انتطار چنین قابلیتی داشتند، ناامید می‌کند.
 
این مسئله‌ی تازه‌ای نیست. در گزارشی بررسی آیفون ۱۲ پرو در وب‌سایت gsmarena نوشته شده است:
 
دوربین تله ۱۲ مگاپیکسلی گاهی اوقات در شب کار می‌کند و این به نور بستگی دارد. اگر میزان روشنایی به زیر یک نقطه ثابت برسد، تلفن از دوربین اصلی استفاده می‌کند و به‌جای آن، به‌صورت دیجیتال فرایند بزرگ‌نمایی را انجام می‌دهد.
 
اما مشکل چیست و چرا آیفون‌ها همیشه از دوربین اصلی در تاریکی استفاده می‌کنند. این مسئله از تفاوت دوربین اصلی و دوربین بزرگنمایی ناشی می‌شود؛ در همه‌ی موارد حسگر اصلی بزرگ‌تر از حسگر لنز بزرگنمایی است، بنابراین بسیاری از تلفن‌ها در نور کم از حسگر بزرگ‌تر استفاده می‌کنند.
 
اگر به‌ خاطر داشته باشید، در اولین دوربین دوگانه که در آیفون ۷ پلاس استفاده شد نیز این مسئله صدق می‌کند. این دستگاه به ‌جای استفاده از دوربین زوم در شب، از بزرگنمایی دیجیتال دوربین اصلی استفاده می‌کند.
 
به‌ نظر می‌رسد در آینده‌ای نه‌چندان دور این مشکل توسط توسعه‌دهندگان تلفن هوشمند رفع خواهد شد؛ زیرا تقریبا همه‌ی کاربران منتظر روزی هستند که بتوانند از تمام قابلیت‌های دوربین گوشی‌ هوشمند خود در شرایط نوری نامناسب نیز استفاده کنند. اکنون این مسئله در دوربین تلفن‌های هوشمند اپل یکی از مشکلاتی شناخته می‌شود که کاربران بارها از آن ابراز نارضایتی کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.