رسانه‌های اجتماعی

November 18, 2020
11:02 چهارشنبه، 28ام آبانماه 1399
کد خبر: 118193

ارسال استوری در توییتر برای همه کاربران فعال شد

 
 
شرکت توییتر محصول مشابه استوری در اسنپ چت و اینستاگرام به نام فلیتس (Fleets) را در سطح جهانی عرضه کرد که به کاربران امکان می دهد عکسها و ویدیوهایی ارسال کنند که پس از ۲۴ ساعت ناپدید می شوند.
 
 قابلیت Fleets که شامل متن، عکس و ویدیو است، در بالای تایم لاین خانگی کاربران و در پروفایل ارسال کننده قرار خواهد گرفت.
 
توییتر این محصول را در بازارهای بین المللی نظیر برزیل، کره جنوبی، ایتالیا و هند به طور آزمایشی عرضه کرده بود و از روز سه شنبه آن را در سطح جهانی عرضه کرد. این شرکت Fleets را در مارس راه اندازی کرد تا از محبوبیت قابلیت استوری که توسط اسنپ چت ابداع شد و بعدها فیس بوک از آن در همه اپلیکیشنهایش شامل اینستاگرام کپی برداری کرد، بهره برداری کند.
 
توییتر همچنین  سرگرم توسعه یک محصول صوتی جدید به نام Spaces است که شبیه یک تماس صوتی گروهی در میان کاربرانی که به حضور در آن دعوت شده اند، عمل می کند. به گفته مدیران توییتر، این قابلیت همچنان در دست طراحی است و تا اواخر امسال تست نخواهد شد.
 
هر دو محصول قرار است به کاربران امکان تعامل بیشتر با یکدیگر در توییتر را فراهم کنند. مدیران توییتر می گویند تحقیقات نشان داده که بسیاری از کاربران برای پست کردن و تعامل با دیگران در این سرویس بیش از حد خجالتی هستند و این موضوع باعث شده توییتر به دنبال راههای جدید برای تشویق کاربران به تعامل با یکدیگر باشد.
 
نیکیا ریویاس، مدیر تحقیقات توییتر در این باره گفت: توییت کردن، ری توییت و وارد شدن در مکالمه می تواند تجربه فوق العاده ترسناکی باشد. ما نمی دانیم دیگران چگونه واکنش نشان می دهند و نمی دانیم کسی جواب خواهد داد یا خیر و نمی دانیم آیا برای کسی اهمیت خواهد داشت.
 
قابلیت Fleets همچنین راه دیگری برای فروش تبلیغات برای توییتر فراهم می کند. این قابلیت برای رقیبان سودآور بوده است. برآورد می شود که استوریهای اینستاگرام ۱۰ درصد از کل تبلیغات فیس بوک را تشکیل می دهند. فیس بوک بیش از ۲۱ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی در سه ماهه سوم گزارش کرده است. سخنگوی توییتر تایید کرده که این شرکت در حال بررسی استفاده از محصول جدید برای تبلیغات است اما فعلا چنین کاری نمی کند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، قابلیت صوتی حوزه دیگری است که توییتر امسال به آن علاقه نشان داده است. این شرکت محصول توییتهای صوتی را در ژوئن عرضه کرد که به کاربران امکان می دهد توییت را ضبط کنند. قابلیت جدید Spaces مشابه مفهوم استارتاپ کلاب هاوس است که در سیلیکون والی توجهات را به خود جلب کرده است. اپلیکیشن کلاب هاوس برای افرادی که تمایل به تبادل ایده یا صحبت درباره موضوع خاصی دارند یک پاتوق مجازی ایجاد می کند اما به دلیل کوتاهی در نظارت بر چتها، انتقادهای زیادی را برانگیخته است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.