تلفن همراه

فناوری

November 18, 2020
15:49 چهارشنبه، 28ام آبانماه 1399
کد خبر: 118223

مدیرعامل اریکسون: تصمیم سوئد برای تحریم هواوی جلوی رقابت و تجارت آزاد را می گیرد

ICTna.ir – مدیرعامل اریکسون، تصمیم سوئد مبنی بر محرومیت وندور چینی هواوی از مشارکت در ساخت و اجرای شبکه های مخابراتی 5G را موجب ایجاد محدودیت در رقابت و تجارت آزاد عنوان کرد.
 
Ericsson.JPG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، رگولاتور مخابرات سوئد (PTS) اوایل ماه جاری فرایند برگزاری مزایده باند فرکانسی 5G را بعد از اینکه یک دادگاه بخش هایی از قوانین این مزایده مبنی بر ممنوعیت مشارکت هواوی در ساخت شبکه های 5G به دلیل تهدیدات امنیت ملی را زیر سوال برده و لغو کرد، متوقف کرد.
 
برج اخلوم، مدیرعامل وندور مخابراتی سوئد گفت: مهم است که در این حوزه بازار باز و رقابت آزاد وجود داشته باشد.
 
او افزود: من به آن گروهی تعلق دارم که معتقدند رقابت در دراز مدت ما را به شرکت بهتری تبدیل خواهد کرد. ممکن است در کوتاه مدت دردناک باشد اما در دراز مدت موجب می شود تا خلاق تر باشیم و محصول بهتری برای مشتریان مان تولید کنیم.
 
اریکسون پیش از این با هر سه اپراتور بزرگ تلفن همراه چین قراردادی امضا کرده است تا به واسطه آن تجهیزات رادیویی شبکه 5G آنها را تامین کند. این درحالیست که نوکیا که رقیب اصلی آن به شمار می رود، نتوانست هیچ قرارداد رادیویی 5G را در این بازار به شدت رقابتی به دست آورد.
 
هواوی که موضوع تهدید امنیت ملی بودنش را رد کرده است، علیه تصمیم سوئد برای کنار گذاشتن این شرکت از شبکه های 5G اعتراض کرده بود.
 
وزیر امور خارجه چین در این باره گفته بود: سوئد باید درخصوص تصمیم نادرستش مبنی بر کنار گذاشتن هواوی و ZTE تجدیدنظر کند تا از تبعات منفی آن روی شرکت های سوئدی در چین در امان بماند.
 
به گفته اخلوم، پیش بینی می شود به طور کلی راه اندازی شکه های مخابراتی جدید به تاخیر بیفتد و این درحالیست که تمرکز سیاسی اروپا باید روی راه اندازی هرچه سریع تر شبکه های 5G باشد چراکه کند شدن فرایند راه اندازی 5G خطری برای اقتصاد اروپا خواهد بود.
 
او گفت: به 4G فکر کنید. در اروپا بحث بر سر این بود که اپ ها چه خواهند کرد درحالیکه آمریکایی ها و چینی ها سریع تر از سایرین شبکه های 4G را راه اندازی کردند و اکنون اقتصاد اپلیکیشن در دنیا توسط شرکت های چینی و آمریکایی راهبری می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.