تلفن همراه

گوشی

November 19, 2020
12:19 پنجشنبه، 29ام آبانماه 1399
کد خبر: 118248

آیا گوشی های آیفون ۱۲ در ایران رجیستر خواهند شد؟

 
 
یکی از مباحثی که در هفته های اخیر در بازار موبایل ایران خیلی گرم بوده، بحث رجیستر شدن گوشی آیفون ۱۲ بوده است. با توجه به قانون منبع ورود گوشی های دارای قیمت بالای ۳۰۰ یورو و البته تغییر جدید قانون رجیستری گوشی هایی که به صورت مسافری وارد ایران می شوند، نگرانی هایی در رابطه با رجیستر شدن گوشی های آیفون ۱۲ در ایران وجود دارد. آیا آیفون 12 در ایران رجیستر خواهد شد یا ایرانی ها باید به استفاده از همان مدل قبلی آیفون ۱۲ پرو مکس رضایت دهند؟
اخیرا گمرک جهموری اسلامی ایران اعلام کرده است که دیگر امکان رجیستر کردن غیرحضوری گوشی های مسافری به صورت غیرحضوری وجود ندارد و هر مسافر باید گوشی خود را در گمرگ رجیستر کند. با این حال نام گوشی های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو در سامانه گمرکی کشور مشاهده می شود و بنابراین به احتمال زیاد این گوشی ها در کشور رجیستر خواهند شد و با ورود آیفون ۱۲ معمولی و مینی نیز مشکلی برای رجیستر شدن آن گوشی ها نیز وجود نخواهد داشت. با این حال هنوز هیچ اطلاعات دیگری مثل هزینه رجیستر شدن آیفون ۱۲ در ایران در سامانه گمرکی دیده نمی شود.
 
با گوشی آیفون ۱۲ آشنا شوید
جدیدترین سری گوشی های آیفون در چهار مدل آیفون ۱۲ معمولی، مینی، پرو و پرو مکس توسط شرکت اپل با قیمت کارخانه ای پایین تر از قیمت آیفون 11 پرو مکس وارد بازار شدند ( توجه داشته باشید که منظور قیمت کارخانه ای محصول است ). این گوشی ها دارای پردازنده A14 Bionic هستند که بسیار سریع تر از پردازنده A13 Bionic مورد استفاده در گوشی های آیفون ۱۱ است. در ساخت این پردازنده از فناوری ساخت ۵ نانومتری استفاده شده است که به روز ترین فناوری در ساخت تراشه های پردازنده می باشد.
یکی از مهم ترین ویژگی های این گوشی های اپل، توانایی اتصال آن ها به شبکه اینترنت نسل پنجم (5G) است که به زودی در کشور ما راه اندازی خواهد شد. گوشی های آیفون ۱۲ مجهز به محافظ صفحه نمایش سرامیکی ضد خش و بسیار شفاف و یک صفحه مغناطیسیMegaSafeبرای اتصال به لوازم جانبی هستند ولی بدون شارژر و هنزفری به بازار عرضه شده اند. دلیل این موضوع توسط شرکت اپل، زیاد بودن تعداد لوازم جانبی آیفون در بازار و در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی اعلام شده است.

مدل های پرو و پرو مکس این سری از گوشی های آیفون در سه حافظه ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت، و مدل های آیفون ۱۲ معمولی و مینی در سه حافظه ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ وارد بازار شده اند. دو مدل گران قیمت تر پرو و پرو مکس دارای سه دوربین پشتی و یک حسگرLiDarو دو مدل ارزان قیمت تر دارای دو دوربین پشتی هستند. رزولوشن عکس های دوربین های جلو و عقب تمامی این گوشی ها، ۱۲ مگاپیکسل است و همگی این مدل های آیفون ۱۲ می توانند با کیفیت 4K فیلم برداری کنند.
 
آیفون ۱۲ را قسطی از کجا بخریم؟
به دلیل نوسانات ارزی، قیمت آیفون ۱۲ پرو مکس در بازار ایران احتمالا بیشتر از آیفون ۱۱ پرو مکس خواهد بود. به نظر می رسد که به دلیل هیجان اولیه و تقاضای زیاد برای خرید این گوشی، در روزهای ابتدایی بازار دچارهیجان های نامتعارفی باشد. بنابراین به شما توصیه می کنیم که برای خرید آیفون ۱۲، گزینه خرید قسطی این گوشی از بازرگانی سیب را در نظر داشته باشید.

شرکت بازرگانی سیب تمامی محصولات اپل شامل آیفون، آیپد، مک بوک، ایرپاد و اپل واچ را به صورت قسطی به فروش می رساند و برای این کار از شما ضامن طلب نمی کند. تنها چیزی که شما برای خرید قسطی آیفون و دیگر محصولات اپل از بازرگانی سیب نیاز دارید، داشتن دسته چک صیاد (کارمندی) است.
برای این کار کافی است به سایت بازرگانی سیب مراجعه کنید bazarganisib.com و مشخصات محصول مورد نظر خود را در سامانه محاسبه گر اقساط که در سمت راست صفحه مشاهده می کنید به همراه میزان پیش پرداخت و تعداد اقساط وارد کنید تا این سامانه، میزان هر قسط را برای شما مشخص کند.
در صورت تمایل می توانید با این شرکت تماس بگیرید و یک نوبت خرید رزرو کنید. کل فرایند حضوری خرید ۴۵ دقیقه طول می کشد و گوشی به صورت رجیستر شده و به همراه یک گلس و قابل رایگان به شما تحویل داده خواهد شد. بازرگانی سیب دارای طرح تعویض محصولات اپل نیز هست که می توانید با استفاده از آن محصولات جدید اپل را خریداری کنید. همچنین دارندگان آیفون ایکس به بالا برای خرید مک بوک و آیپد می توانند از اعتبار شصت درصدی به اندازه ی ارزش گوشی خود استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.