تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 20, 2020
12:32 جمعه، 30ام آبانماه 1399
کد خبر: 118262

زمان انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران تمدید شد

 
 
ششمین انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در حالی به ساعت‌های پایانی خود نزدیک می‌شود که از صبح امروز (۲۹ آبان) و همزمان با شروع رای‌گیری بسیاری از شرکت‌کنندگان در انتخابات از کندی و اختلال در سامانه ثبت رای خبر دادند. حالا سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در اطلاعیه‌ای خبر از تمدید زمان انتخابات تا ساعت ۱۷ روز شنبه ۱ آذر ماه را داده است.  محمدباقر اثنی‌عشری، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در گفت‌وگو با پیوست با اعلام اینکه درحال‌حاضر وضعیت سامانه ثبت رای به حالت پایدار رسیده، حجم بالای شرکت‌کنندگان، حملات سایبری از IPهای خارجی و داخلی و اشکال در نرم‌افزار و اپلیکیشن ثبت رای را عامل اختلال‌های ایجاد شده در فرایند رای‌گیری الکترونیکی ششمین انتخابات سازمان نصر تهران اعلام می‌کند. براساس توضیحات او با وجود مشکلات در روند انتخابات، در حال‌حاضر‌ مشارکت بیشتر از دوره قبل بوده و تا کنون به اندازه دوره پیش انتخابات نزدیک به هزار رای جمع شده است.
 
 از صبح امروز با شروع رای‌گیری ششمین انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران بسیاری از اعضای این سازمان خبر از مشکل در ثبت رای و وارد شدن به سامانه رای‌گیری دادند. حالا این مشکل هم با وجود گذشت نزدیک به ۸ ساعت و در حالی که تنها کمتر از یک ساعت به پایان زمان رای‌گیری باقی‌مانده کما بیش ادامه دارد. در این بین بسیاری از کاندیداهای این انتخابات در شبکه‌های اجتماعی خود با اعلام اینکه ادامه پیدا کردن این روند از انتخابات منطقی نیست از مجری برگزاری انتخابات درخواست تمدید زمان رای‌گیری را مطرح کردند. در نهایت دقایقی پیش هم سازمان نصر در اطلاعیه‌ای از تمدید زمان انتخابات داده است. در این اطلاعیه با اشاره به اینکه انتخابات تا ساعت ۱۷ روز شنبه اول آذر ماه تمدید شده آماده: «نحوه انتخابات به شکل الکترونیک برای اولین بار است که در کشور انجام می‌شود و این سازمان در هفته‌های گذشته تلاشهای بسیاری را برای انجام انتخابات الکترونیک صورت داده است و هیات رئیسه مجمع، هیات اجرائی و هیات نظارت مجدانه در تلاش هستند تا با بررسی و رفع مشکلات مربوطه انتخابات را با موفقیت به پایان رسانده و گزارش شفاف و کاملی از مسائل به وجود آمده را به اعضاء محترم اعلام کنند.»
 
در همین زمینه محمد‌باقر اثنی‌عشری، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در گفت‌وگو با پیوست اعلام می‌کند که آنها از صبح امروز در تلاش برای رفع مشکلات پیش آمده در روند برگزاری الکترونیکی انتخابات بوده‌اند. مشکلات فنی پیش‌ آمده بر سر برگزاری انتخابات الکترونیکی سازمان نصر بر بستر بلاک‌چین در حالی به وجود آمده که ابتدای هفته جاری مجریان برگزاری این انتخابات اعلام کرده بودند که تمام تمهیدات لازم برای برگزاری شفاف و باکیفیت این انتخابات فراهم شده است.
 
محمدباقر اثنی‌عشری، رئیس سازمان نصر کشور در مورد این مشکلات گفت: «ترکیبی از چند اتفاق باعث شد تا روند برگزاری الکترونیکی انتخابات با مشکل مواجه شود. از یک طرف با مشارکت بالای اعضا در انتخابات مواجه بودیم و از طرف دیگر حملات شدیدی از IPهای خارجی و داخلی به سامانه ثبت رای می‌شد.» براساس اظهارات او در کنار این اتفاق‌ها نیز نرم‌افزار و اپلیکیشن برگزاری انتخابات نیز با مشکل مواجه شده که در نهایت حل شده است. اثنی‌عشری تاکید می‌کند که در حال‌جاضر وضعیت سامانه ثبت رای در حالت پایدار قرار دارد ومشکلی در آن گزارش نمی‌شود.
 
او همچنین می‌گوید از ساعت ۱۰ صبح امروز تا کنون با وجود مشکلات فنی گزارش شده از سمت برخی از اعضا در ثبت رای، نزدیک به هزار رای ثبت شده و پیش‌بینی می‌کند که مشارکت در این دور از انتخابات ۲ تا ۳ برابر دوره گذشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.