رسانه‌های اجتماعی

November 21, 2020
14:40 شنبه، 1ام آذرماه 1399
کد خبر: 118292

اسکرین‌شات گرفتن از فلیت‌های توییتر نقض حریم خصوصی نیست

 
 
توییتر اخیرا قابلیتی جدید شبیه به استوری اینستاگرام را تحت عنوان فلیت (Fleet) برای پلتفرم خود عرضه کرده تا کاربران بتوانند توییت‌های موقتی را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارند.
 
به گفته توییتر، فلیت به گونه‌ای طراحی شده که توییت‌ها در پروفایل کاربر نمایش داده می‌شوند و بعد از گذشت 24 ساعت حذف خواهند شد. توییتر هدف از عرضه این قابلیت را فراهم کردن بستری برای اشتراک افکار لحظه‌ای و زودگذر کاربران و محتوایی که مختص همان لحظه هستند، عنوان کرد.
 
اما طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده، در صورت اسکرین‌شات گرفتن از فلیت‌های کاربران، نوتیفیکیشنی که دال بر این موضوع باشد برای شخص ارسال‌کننده فلیت ارسال نخواهد شد. به عبارتی دیگر، اگر شخص دیگر از فیلت شما، یک اسکرین‌شات بگیرید، هیچ پیام یا نوتیفیکیشنی برایتان ارسال نخواهد شد. البته شما نیز می‌توانید از فیلت‌های دیگران اسکرین‌شات بگیرید.
 
البته توییتر در معرفی قابلیت فلیت، هیچ اشاره‌ای به این موضوع نداشت اما کاربران این پلتفرم در تست این قابلیت، به چنین مسئله‌ای برخوردند. با این حال، عدم نمایش نوتیفیکیشن برای اسکرین‌شات‌هایی که از فیلت‌ها گرفته می‌شود، انتقاداتی را از سوی برخی کاربران برای توییتر به دنبال داشته به طوری که این افراد مدعی شدند که در این حالت، افراد می‌توانند محتوای سایر کاربران را بدون اطلاع آن‌ها، ذخیره و استفاده کنند.
 
از میان اپلیکیشن‌هایی که قابلیتی مشابه را ارائه می‌دهند می‌توان به اسنپ‌چت و اینستاگرام اشاره کرد که از میان این دو، اسنپ‌چت بلافاصله بعد از اسکرین‌شات گرفتن کاربر از محتوای سایر کاربران، برای افراد نوتیفیکیشن ارسال می‌کند.
 
اینستاگرام اما سیاستی شبیه به توییتر را در پیش گرفته و با اسکرین‌شات گرفتن از استوری‌ها، هیچ پیامی‌برای شخص ارسال‌کننده استوری ارسال نمی‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.