رسانه‌های اجتماعی

November 22, 2020
11:35 یکشنبه، 2ام آذرماه 1399
کد خبر: 118323

اپل و فیسبوک یکدیگر را به نقض حریم خصوصی کاربران متهم کردند

 
 
اپل اخیرا نامه‌ای به گروه‌های دیدبان حقوق بشر ارسال کرده و به آن‌ها اطمینان داده که iOS 14 به محدودیت‌های جدیدی در زمینه حفظ حریم خصوصی مجهز می‌شود. این شرکت در همین نامه اعلام کرده که فیسبوک با نادیده گرفتن حریم خصوصی کاربران، در حال جمع‌آوری اطلاعات آن‌ها است.
 
این شرکت کوپرتینویی در این نامه اعلام کرده اطلاعات کاربران را به شرکت‌ها نمی‌فروشد، اما فیسبوک رویکرد کاملا متفاوتی را در پیش گرفته است. این نامه واکنش سریع این شبکه اجتماعی را در پی داشت. فیسبوک گفته که اپل با این کار سعی دارد خود را از دیگر مسائل دور کند.
 
این شبکه اجتماعی ادعا کرده که اپل از موقعیتش در بازار برای استفاده از مجموعه داده‌های خود بهره می‌برد و استفاده رقبا از این اطلاعات را تقریبا غیرممکن کرده است. فیسبوک اعلام کرده اپل از این موضوع به عنوان یک پوشش برای سلطه خود در دنیای تبلیغات استفاده می‌کند.
 
پس از اینکه توسعه‌دهندگان و کسب و کارها از عدم آمادگی خود برای محدودیت‌های امنیتی جدید اپل خبر دادند، این کمپانی ارائه محدودیت‌های حریم خصوصی را تا سال آینده میلادی به تعویق انداخت. طبق گزارش‌ها، این اقدام اپل باعث کاهش چندین میلیارد دلاری درآمد شرکت‌های فعال در حوزه تبلیغات می‌شود.
 
فیسبوک اعلام کرده که نگرانی اپل برای حفظ حریم خصوصی، یک حواس پرتی عمدی از وقوع یک تحول در کوپرتینو است. به ادعای این شبکه اجتماعی، اپل بجای محصولات سخت افزاری نوآورانه، روی نرم افزارها و رسانه‌های داده محور تمرکز کرده است.
 
در حالی که این دو شرکت یکدیگر را به نقض حریم خصوصی کاربران متهم می‌کنند، رگولاتورهای ضدانحصار ایالات متحده آمریکا اقدامات آن‌ها را زیرنظر دارند. مقامات در حال بررسی دقیق روش‌های کسب و کار این شرکت‌ها هستند.
 
با وجود تمام این بحث‌ها و اتهامات، اپل و فیسبوک هر دو بخشی از درآمد خود را از دست خواهند داد. فیسبوک با کاهش درآمد تبلیغات روی دستگاه‌های اپل مواجه می‌شود و شرکت کوپرتینویی نمی‌تواند اعتماد کاربران به سخت افزار و نرم افزار خود را افزایش دهد و در بازار با مشکل مواجه خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.