تجارت الکترونیک

رمز ارز

فناوری اطلاعات

November 22, 2020
16:48 یکشنبه، 2ام آذرماه 1399
کد خبر: 118343

۷۰ درصد از بیت‌کوین‌های استخراج شده در ماه گذشته را Paypal خریداری کرده است

 
 
گزارش‌ها نشان می‌دهد که پی‌پل تا ۷۰ درصد از بیت‌کوین ‌های تازه استخراج شده در ماه گذشته را خریداری کرده است.
 
 صندوق مدیریت سرمایه پانترا کپیتال، در مقاله ماهیانه خود در رابطه با بلاک‌چین، برآورد کرده که پی‌پال و اپلیکیشن اسکوئرکش بیش از ۱۰۰ درصد تمامی بیت‌کوین‌های جدید را خریداری کرده‌اند.
 
طبق این گزارش تقاضا برای خدمات رمزارزی پی‌پال که از صرافی Itbit در paxos برای تبدیل پول به رمزارز استفاده می‌کند به اوج خود رسیده است. این صرافی در حال معامله با حجمی نسبتا پایدار بود اما وقتی پی‌پل شروع به فعالیت کرد حجم معاملات آن سر به فلک کشید.
 
افزایش حجم Itbit نشان می‌دهد که در طول چهار هفته از آغاز فعالیت، پی‌پل تقریبا ۷۰ درصد از بیتکوین‌های تازه استخراج شده را خریداری کرده است. پی‌پل در اواخر ماه اکتبر اعلام کرد که مشتریان این شرکت می‌توانند بیت‌کوین و دیگر دارایی‌های دیجیتال را با استفاده از حساب‌های پی‌پل خود خریداری و نگهداری کنند و یا به فروش برسانند.
 
همچنین براساس این تصمیم کاربران، می‌توانند از ۲۶ میلیون فروشگاهی که پذیرای پی‌پل هستند با استفاده از سکه‌های خود خرید کنند. پی‌پل خدمات رمزارزی خود را در ابتدای این ماه در اختیار کاربران آمریکایی قرار داده است و قرار است در آینده در دیگر بخش‌های جهان نیز این خدمات را توسعه دهد.
 
پس از انتشار خبر پذیرش بیت‌کوین در پی‌پل، قیمت این رمزارز از ۱۲ هزار دلار رو به افزایش گذاشت و از آن زمان روند صعودی خود را حفظ کرده است و در ۲۰ نوامبر به بیشترین قیمت خود در سه سال گذشته یعنی ۱۸ هزار و ۹۹۷ دلار رسید.
 
پیش‌بینی شده که اگر روند رشد به همین منوال ادامه پیدا کند با گذشت چند هفته، پی‌پل به تنهایی بیت‌کوینی بیشتر از آنچه استخراج خواهد شد را خریداری خواهد کرد.
پانترا کپیتال اشاره می‌کند که خدمات رمزارزی پی‌پل «تاثیر قابل توجهی» روی بیت‌کوین گذاشته است. این گزارش نشان می‌دهد که افزایش قیمت فعلی بیت‌کوین نسبت به آنچه در سال ۲۰۱۷ شاهد بودیم پایدارتر است. زیرا تقاضای سازمانی از سوی شرکت‌هایی همچون پی‌پل، کش‌اپ و رابین‌هود افزایش یافته است که خرید بیت‌کوین را ساده خواهد کرد.
 
داده‌ها نشان می‌دهند که روند افزایش قیمت فعلی عمدتا توسط خریداران سازمانی هدایت می‌شود. براساس اطلاعات وبسایت Bitcointreasuries که سرمایه‌گذاری‌ شرکت‌های سهامی روی بیت‌کوین را بررسی کرده است حدود ۲۱ شرکت از جمله شرکت میکرو استراتژی و گلگسی دیجیتال هولدینگز روی هم رفته ۱۴/۴۲ میلیارد بیت‌کوین (۸۳۲ هزار و ۳۵۱ بیتکوین یا بیش از ۴ درصد از کل ذخیره بیتکوین در گردش در حال حاضر) ذخیره کرده‌اند.
 
تعدادی از این خرید‌ها در چند ماه گذشته انجام شده و باعث افزایش قیمت بیت‌کوین شده است. شرکت سرمایه‌گذاری پانترا کپیتال می‌گوید که کمبود بیت‌کوین ناشی از تقاضای شرکتی به این معنا است که شرکت‌هایی همچون کش‌اپ که به تازگی۱/۶ میلیارد دلار سرمایه در گردش بیت‌کوینی را گزارش کرده‌اند حالا باید برای هر سکه بیشتر از قبل هزینه کنند. وقتی که دیگر موسسات مالی بزرگتر نیز پا جای پای کش‌اپ می‌گذارند کمبود بیتکوین بیشتر حس خواهد شد. تنها راه تامین بیتکوین خرید آن با قیمت بالاتر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.