سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 22, 2020
16:58 یکشنبه، 2ام آذرماه 1399
کد خبر: 118345

مدیرعامل AMD یکی از معتبرترین جایزه‌های صنعت نیمه‌رسانا را برد

 
 
مدیرعامل AMD به خاطر دستاوردهای شگرف در صنعت نیمه‌رسانا یکی از معتبرترین جایزه‌های این صنعت را از آن خود کرد.
 
لیزا سو (Lisa Su)، مدیرعامل AMD به خاطر دستاوردها و موفقیت‌های چمشگیر در صنعت نیمه‌رسانا برنده جایزه «رابرت نویس» (Robert N. Noyce) شد. خانم سو سی‌امین مدیر ارشد صنعت نیمه‌رسانا و دومین مدیرعامل AMD است که موفق به دریافت این جایزه می‌شود.
 
لیزا سو سال ۲۰۱۲ به AMD ملحق شد و از اواخر ۲۰۱۴ با سمت مدیرعاملی در این شرکت به فعالیت مشغول است. شرکت AMD در دوران زمامداری خانم سو متحول شد و در طول سال‌های اخیر چندین سری موفق از پردازنده‌ها و ریزمعماری‌ها را معرفی کرده است.
 
تازه‌ترین دستاورد خانم سو تصاحب شرکت Xilinx با قیمت ۳۰ میلیارد دلار و مستحکم‌تر کردن هر چه بیشتر جایگاه AMD در بازار پردازنده‌ها، پردازشگرهای گرافیکی و همچنین مدارهای مجتمع دیجیتال برنامه‌پذیر (FPGA) است. او پیش از ملحق شدن به AMD در شرکت‌های بزرگی مثل Freescale Semiconductor، IBM و Texas Instruments نقش‌های کلیدی داشته است.
 
سو از دریافت جایزه رابرت نویس و ملحق شدن به لیست افراد تأثیرگذار در صنعت نیمه‌رسانا ابزار خوشحالی کرد و گفت که به تلاش‌ها برای حضور قدرتمند AMD در صنعت نیمه‌هادی ادامه خواهد داد. خانم سو دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای مهندسی برق از موسسه فناوری ماساچوست (MIT) است. او بیش از ۴۰ مقاله علمی چاپ کرده و نقش به سزایی در جایگزینی اتصالات آلومینیومی چیپ‌ها با اتصالات مسی بازی کرد. نتیجه این کار تولید چیپ‌هایی با ۲۰ درصد سرعت بیشتر و مصرف انرژی کمتر بود.
 
جایزه Robert Noyce سال ۱۹۹۰ توسط اتحادیه صنعت نیمه‌رسانا (SIA) برای گرامیداشت خاطره رابرت نویس هم‌مؤسس شرکت‌های Fairchild Semiconductor در ۱۹۵۷، اینتل در ۱۹۶۸ و اتحادیه صنعت نیمه‌رسانا در ۱۹۷۷ ایجاد شد؛ بنابراین بردن آن توسط مدیرعامل AMD کمی کنایه‌آمیز است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.