امینت

تلفن همراه

November 23, 2020
16:11 دوشنبه، 3ام آذرماه 1399
کد خبر: 118376

پشت صحنه رفتارهای پلیس کانادا در بازداشت مدیر مالی هواوی

 ICTna.ir – شهادت شهود در پرونده استرداد منگ وانژو، مدیر ارشد مالی هواوی به آمریکا این هفته روی پشت صحنه رفتارهای پلیس کانادا و افسران مرزی در فرایند دستگیری او در دو سال پیش متمرکز خواهد بود.

Meng Wanzhou arrives at court following a lunch break.JPG

به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، منگ 48 ساله به اتهام گمراه کردن بانک HSBC درخصوص زمینه های همکاری و معامله هواوی با ایران و شکستن تحریم های ایالات متحده علیه ایران متهم است و به درخواست آمریکا در فرودگاه ونکوور هنگامی که قصد بازگشت به چین را داشت، دستگیر شد.
 
اگر دادستان های کانادا موفق به استرداد او به آمریکا شوند، منگ به جرم کلاهبرداری بانکی و توطئه برای ارتکاب جنایت در منطقه شرقی نیویورک محاکمه خواهد شد.
 
وکلای منگ در تلاش هستند تا براساس غیرقانونی بودن فرایند دستگیری او و سوءاستفاده افسران مرزی از حقوق و آزادی های فردی در کانادا از استرداد او به آمریکا جلوگیری کنند.
 
افسران CBSA هفته گذشته شهادت دادند که تحقیق درباره منگ، دختر رن ژنگفی، موسس هواوی، براساس روال های استانئارد بوده و از هرگونه اقدام نظامی پرهیز شده است.
 
جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در برابر درخواست های مختلف برای آزادی منگ مقاومت کرده است و هفته گذشته بار دیگر تاکید کرد که کانادا قوانین خود را دنبال می کند و با نزدیک ترین متحدمان به یک معاهده طولانی مدت استرداد پایبند هستیم.
 
روابط دیپلماتیک میان اوتاوا و پکن از زمان دستگیری منگ دچار تنش شده است و پس از آن چین هم دو تبعه کانادایی ساکن در این کشور را به جرم جاسوسی بازداشت کرد.
 
دادگاه شهود جمعه به پایان می رسد و امکان دارد دو یا سه روز دیگر هم در دسامبر برگزار شود. پیش بینی می شود جلسات دادرسی استرداد منگ تا آوریل 2021 به طور بیانجامد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.