اپراتورها

تلفن همراه

November 24, 2020
14:29 سه شنبه، 4ام آذرماه 1399
کد خبر: 118402

احتمال تغییر دو عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران قوت گرفت

اخبار شنیده شده از جدیدترین جلسه سهامداران شرکت مخابرات ایران، از احتمال تغییر در ترکیب هیات مدیره این شرکت حکایت دارند و در صورت توافق سهامداران مخابرات ایران دو نماینده سهامدار غیر دولتی مخابرات در هیات مدیره، جای خود را به نفرات جدیدی خواهند داد.
 
شنیده می‌شود در جلسه امروز (۴ آذر ۹۹) سهامداران شرکت مخابرات ایران، اسدالله دهناد و غلامرضا مهدوی خسروشاهی را به عنوان اعضای جدید هیات مدیره شرکت مخابرات ایران از سوی ستاد فرمان اجرایی امام معرفی خواهند کرد. این دو، جانشین بابک سعیدی و محمد شهسواری می‌شوند که پیش از این نماینده ستاد اجرایی در هیات مدیره مخابرات بودند. دیگر نماینده این ستاد، مهدی صفری است که ریاست هیات مدیره را برعهده دارد. بابک سعیدی مهر ماه سال گذشته به عضویت هیات مدیره درآمده بود و محمد شهسواری نیز از سال ۹۶ در این جمع حضور دارد. او نائب رئیس هیات مدیره مخابرات بوده است.
 
دیگر اعضای هیات مدیره مخابرات ایران، ابراهیم یافتیان و ساسان جباری هستند که سهام عدالت و دولت را نمایندگی می‌کنند.
 
 
اعضای جدید هیات مدیره شرکت مخابرات ایران
اسدالله دهناد که احتمال دارد به عضویت در هیات مدیره مخابرات درآید، از اردیبهشت ۹۴ تا اردیبهشت ۹۵ سرپرست شرکت مخابرات بود و پس از این نیز در دوره‌هایی به عضویت در هیات مدیره همراه اول درآمد. غلامرضا مهدوی خسروشاهی نیز عضویت در هیات مدیره شرکت مدیریت سامان‌سازه غدیر (زیرمجموعه شرکت مخابرات ایران) و عضویت در هیات مدیره همراه اول را در کارنامه مدیریتی خود دارد.
 
جدا از این تغییرات، موضوع رفتن مجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از این شرکت نیز که هرازگاهی شنیده می‌شود. هرچند معلوم نیست که در جلسه امروز تغییرات مدیرعامل مخابرات ایران در دستور کار قرار گیرد.
 
مجید صدری از سال ۹۶ و همزمان با ورود محمد جواد آذری جهرمی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به عنوان مدیرعامل مورد تایید کلیه سهامداران دولتی و غیر دولتی مخابرات منصوب شد؛ اما هر بار با بالا گرفتن اختلافات میان مالکان غیر دولتی مخابرات و وزارت ارتباطات، زمزمه‌های تغییر صدری شنیده می‌شود.
 
هم‌اکنون ۵۰ درصد به اضافه یک سهام مخابرات در اختیار سهامداران غیر دولتی است و ۲۰ درصد آن به دولت تعلق دارد. همچنین ۲۰ درصد سهام این شرکت به عنوان سهام عدالت به مردم واگذار شده و ۱۰ درصد نیز به صورت سهام شناور در بورس است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.