تلفن همراه

گوشی

November 24, 2020
16:55 سه شنبه، 4ام آذرماه 1399
کد خبر: 118419

شیائومی گوشی پوکو M3 را با باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی رسما معرفی کرد

 
 
پوکو که یکی از برندهای زیرمجوعه‌ی شیائومی محسوب می‌شود، دقایقی قبل از جدیدترین گوشی خود به نام پوکو M3 رونمایی کرد. همانطور که انتظار داشتیم، ماژول دوربین این گوشی یادآور گوشی وان‌پلاس ۸ تی سابرپانک ۲۰۷۷ ادیشن است و کاربران برای خرید این گوشی می‌توانند از بین رنگ‌های مشکی، زرد و آبی دست به انتخاب بزنند.
 
پوکو M3 مجهز به نمایشگر ۶٫۵۳ اینچی LCD با رزولوشن FHD+ است. همچنین بر روی آن شیشه محافظ گوریلا گلس ۳ تعبیه شده است. یکی از ویژگی‌های شاخص این گوشی باتری غول‌پیکر ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که طبق ادعای پوکو، شارژ این باتری با استفاده‌ی معمولی بیش از ۵ روز، با استفاده‌ی معمولی حدود ۳ روز و با استفاده‌ی سنگین حدود ۱٫۵ روز دوام می‌آورد.

متاسفانه این گوشی از شارژ ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند و این یعنی کاربران برای شارژ کامل باتری این گوشی باید مدت زیادی منتظر بمانند. اما از طرف دیگر، باید بگوییم که در جعبه‌ی این گوشی شارژر ۲۲٫۵ قرار دارد.
 
پوکو M3 روی هم رفته یک گوشی میان‌رده محسوب می‌شود و به همین خاطر از تراشه ۱۱ نانومتری اسنپ‌دراگون ۶۶۲، ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. به عبارت دیگر این گوشی برای اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های ساده با مشکلی مواجه نمی‌شود اما برای اجرای بازی‌های سه‌بعدی سنگین باید انتظار افت عملکرد را داشته باشید.
 
در پنل پشتی این گوشی سه دوربین تعبیه شده که یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی انجام وظیفه می‌کند. در کنار دوربین اصلی هم دو دوربین ۲ مگاپیکسلی (تشخیص عمق و ماکرو) تعبیه شده‌اند که عملا کاربرد چندانی ندارند. در بخش فوقانی نمایشگر هم یک دوربین سلفی در بریدگی قطره‌ای شکل قرار گرفته است.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه می‌توانیم به تعبیه‌ی حسگر اثر انگشت در لبه‌ی کناری، وجود سه درگاه (۲ درگاه سیم‌کارت و یک درگاه microSD)، بهره‌گیری از MIUI 12 مبتنی بر اندروید ۱۰، وجود جک هدفون و پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره اشاره کنیم.
 
کاربران برای خرید مدل پایه این گوشی که از ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد باید مبلغ ۱۴۹ دلار بپردازند. همچنین کاربران با پرداخت ۱۶۹ دلار می‌توانند مدل ۴/۱۲۸ گیگابایتی را خریداری کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.