رسانه‌های اجتماعی

November 25, 2020
17:05 چهارشنبه، 5ام آذرماه 1399
کد خبر: 118464

قوانین جدید دریافت تیک آبی توییتر از سال آینده


 
توییتر روز گذشته از تصمیم خود برای اجرای دوباره فرآیند تایید هویت کاربران از اوایل سال آینده میلادی خبر داد و اعلام کرد که این بار دستورالعمل‌های جدیدی را برای اعطای تیک آبی خود تدوین کرده است.
 
این خبر از سوی توییتر در حالی مطرح شد که در ماه ژوئن امسال، جین مانچون وانگ، از کارشناسان حوزه فناوری اعلام کرد که توییتر در حال طراحی و ایجاد یک سیستم تایید هویت جدید برای پلتفرم خود است. با این حال، در پستی که اخیرا توسط توییتر منتشر شده، این شرکت رسما این سیستم جدید را تایید و اعلامک رد که اوایل سال 2021 عرضه خواهد شد.
 
توییتر همچنین از کاربران خود تا نظرات خود را در خصوص پیشنویسی که برای این سیستم تایید هویت ارائه شده و در دسترس قرار گرفته، برای این شرکت ارسال کنند. با استناد به آنچه توییتر در وب‌سایت خود از این تغییرات جدید منتشر کرده، میتوان گفت که اکانت‌های دارای صلاحیت برای احراز هویت شامل اکانت‌های دولتی، شرکت‌ها، برندها، سازمان‌های غیرانتفاعی، رسانه‌های خبری، سرگرمی، ورزشی، فعالان و سازمان خواهند شد.
 
البته توییتر برای برخی اکانت‌ها نیز از عبارت «سایر افراد تاثیرگذار» استفاده کرده که برای این گروه نیز تیک آبی در صورت تایید هویت اختصاص خواهد یافت. توییتر در این خصوص عنوان کرد که اکانت‌های مختلف میبایست از شرایط خاصی برخوردار باشند تا بتوانند تایید هویت را دریافت کنند. پیشنویس این رویه جدید در تایید هویت، از طریق این لینک قابل مشاهده و دریافت است. توییتر قصد دار تا بعد از بررسی بازخوردهای کاربران، نسخه نهایی این دستورالعمل‌ها را در 17 دسامبر منتشر کند.
 
توییتر همچنین اطلاعاتی را در خصوص شرایطی که در پی آن، نشان آبی از اکانت کاربران برداشته خواهد شد، منتشر کرد. به گفته این شرکت، اگر یک کاربر تاییدشده، نام و یا اطلاعات قسمت «بیوگرافی» خود را تغییر دهد تا افراد نتوانند هویت واقعی وی را تشخیص دهند، این نشان آبی از اکانت وی برداشته خواهد شد. همچنین، نقض مکرر قوانین و سیاست‌های توییتر نیز می‌تواند منجر به حذف تیک آبی شود.
 
توییتر در ادامه نوشت که اعطای نشان آبی، تنها راه برای هویت بخشدن و تایید اکانت‌ها در توییتر نیست و این شرکت قصد دارد تا روش‌های بیشتری را برای تایید هویت خود در پروفایلشان ارائه دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان ایجاد اکانتی متفاوت و یا استفاده از برچسب‌هایی خاص اشاره کرد.
 
توییتر اعلام کرد که در طی هفته‌های آتی، اطلاعات بیشتری را در این زمینه منتشر خواهد کرد. همچنین این شرکت از کاربران خواسته تا نظرات خود را در خصوص این دستورالعمل‌های جدید در توییتر با هشتگ #VerificationFeedback منتشر کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.