اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 26, 2020
12:13 پنجشنبه، 6ام آذرماه 1399
کد خبر: 118471

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: عقب ماندگی استان فارس در بخش تلفن ثابت در حال جبران است

 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مصوبات سفر به استان فارس گفت: با حمایت و پیگیری های استاندار و رفع موانع توسعه ارتباطات در استان، امروز شاهد پیشرفت پروژه های زیرساختی این استان هستیم و تلاش می کنیم در فرصت باقیمانده تا پایان فعالیت دولت، تمامی مصوبات را با اولویت مناطق روستایی محقق کنیم.
 محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه کنترل پروژه استان فارس که با حضور عنایت اله رحیمی استاندار فارس و به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه این استان دو هزار و 238 روستای بالای 20 خانوار دارد و دسترسی اینترنت پرسرعت برای بیش از 90 درصد روستاها تامین شده است، گفت: از خردادماه تاکنون 90 لینک رادیویی از 125 رادیو مورد درخواست مخابرات استان در مناطق روستایی نصب شده و 88 روستای بالای 20 خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و درصدد هستیم با نصب تجهیزات3G و 4G تا پایان سال سایر روستاهای بالای 20 خانوار استان را به اینترنت پرسرعت مجهز کنیم.
 
وزیر ارتباطات با بیان اینکه استان فارس در شاخص اینترنت روستایی وضعیت بدی ندارد، تصریح کرد: متاسفانه در سامانه دیار مشاهده می کنیم برای دسترسی به اینترنت پرسرعت در برخی از روستاهای استان تبعیض وجود دارد، که عادلانه نیست و با وجود محدودیت تجهیزات باید در اولویت روستاهایی قرار داشته باشند که هیچ گونه ارتباطی ندارند.
 
وی با اشاره به اینکه در بخش تلفن ثابت یک عقب ماندگی تاریخی در استان فارس وجود دارد که به علت عدم وجود شبکه کابلی در برخی از مناطق، امکان واگذاری اشتراک جدید در استان وجود نداشت، افزود: برای توسعه تلفن ثابت در استان در فاز اول 76 کیلومتر کابل در اختیار مخابرات قرار گرفت تا نیاز چهار هزار و 620 مشترک را در قالب 13 طرح در هشت شهر استان عملیاتی کند که هفت طرح به صورت کامل اجرا شده و به مرحله دایری رسیده است. دو طرح بالای 80 درصد پیشرفت داشته و به زودی افتتاح می شود و سعی می کنیم چهار طرح بعدی را تا روز 22 بهمن افتتاح کنیم.
 
آذری جهرمی با تاکید بر اینکه استان فارس مسیر ترانزیتی شمال و جنوب کشور است و نیاز به بهبود پوشش تلفن همراه در جاده ها وجود دارد، اظهار کرد: برای 120 کیلومتر از جاده های استان که فاقد پوشش مناسب تلفن همراه بود، باید هفت سایت همراه اول و شش سایت ایرانسل در 12 محور احداث می شد که با همکاری استاندار فارس تامین دسترسی و برق این سایت ها تا حدود زیادی مرتفع و تعدادی از این سایت ها راه اندازی شده و مراحل احداث سایر سایت ها در حال اجرا است .
 
وزیر ارتباطات با اشاره به هوشمندسازی و اتصال تمامی مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت رایگان در زمان تعیین شده، خاطرنشان کرد:  باید برای مدارسی که امکان دریافت ارتباط فیبرنوری را دارند دسترسی FTTH فراهم شود تا این مدارس بتوانند با پهنای باند بیشتر و سرعت بالاتری از آموزش های مجازی برخوردار شوند.
 
وی با اشاره به اینکه از خردادماه 31 سایت جدید تلفن همراه  برای توسعه ارتباطات در شیراز راه اندازی شده است، ادامه داد: 42 سایت دیگر نیز تا پایان امسال در شیراز راه اندازی می شود.
 
در ادامه این جلسه، رحیمی استاندار فارس با اشاره به تفاهمنامه خردادماه سفر آذری جهرمی به این استان گفت: طبق تفاهمنامه که دستگاههای اجرایی برای رفع مشکلات ارتباطی استان نیاز به همکاری آنها بود، تلاش خوبی برای تعامل و رفع موانع داشته اند.
 
رحیمی با بیان اینکه ارتباطات پرسرعت برای اقتصاد کلان شهر شیراز بسیار حائز اهمیت است و انتظار داریم به زودی شاهد پوشش 100 درصدی در شیراز باشیم.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.