اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

November 26, 2020
12:30 پنجشنبه، 6ام آذرماه 1399
کد خبر: 118477

اختلال در آمازون AWS هزاران اپ و سرویس را در سراسر دنیا از دسترس خارج کرد

 
 
اختلال در ۲۸ سرویس اصلی AWS باعث شده هزاران اپلیکیشن محبوب با میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا از دسترس خارج شوند.
خدمات وب آمازون (AWS) یکی از سرویس‌های زیربنایی و ابری محبوب در دنیاست که ستون فقرات هزاران سرویس‌ و اپ‌ پرکاربرد محسوب می‌شود. وقوع اختلال در این سرویس از شب گذشته باعث شده هزاران اپلیکیشن محبوب نظیر «اتودسک»، «فلیکر»، «ادوبی اسپارک»، «پرایم موزیک»، «پوکمون گو»، «لیگ او لجندز» و «روکو» نیز امکان ارائه خدمات به ده‌ها میلیون کاربر خود در سراسر دنیا را نداشته باشند.
 
از دیگر سرویس‌هایی که تحت تاثیر این اختلال قرار گرفته‌اند باید به دستگاه‌های هوشمند (ناتوانی در برقراری ارتباط با کلود اختصاصی)، پرتال‌های رمزارز (عدم پردازش تراکنش) و سرویس‌های استریم و پادکست (محدودیت در دسترسی کاربران به حساب‌ها) اشاره کرد. این اختلال به حدی است که حتی مانع به‌روزرسانی صفحات اطلاع رسانی خود آمازون AWS شده است.
 
در پی قطعی سرویس‌ها بسیاری از کاربران این اپ‌ها و بازی‌ها در صفحات اجتماعی زبان به انتقاد گشودند و در پاسخ هم شرکت‌های توسعه دهنده و ارائه کننده خدمات از جمله «کوین‌بیس»، «دیتاکمپ» و «1Password» در توییتر دلیل قطعی سرویس را اختلال در AWS ذکر کرده‌اند.
 
AWS آمازون دارای ۲۸ محصول اصلی است که تقریبا همگی آنها از جمله Kinesis، Worskpaces، DynamoDB و IoT درگیر این اختلال هستند. به گفته آمازون Kinesis در کانون اختلال قرار دارد؛ سرویسی که از آن برای جمع‌آوری و تحلیل مقادیر عظیم داده به صورت بلادرنگ استفاده می‌شود.
 
آمازون در بیانیه خود از تلاش برای رفع مشکل خبر داده اما مشخص نیست این اختلال چه زمانی به صورت کامل رفع خواهد شد. ظاهرا کانون اصلی اختلال در آمریکای شمالی است اما به خاطر گستردگی چشمگیر سرویس‌های متکی به این منطقه، آثار آن در سراسر دنیا مشاهده می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.