اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

November 26, 2020
18:14 پنجشنبه، 6ام آذرماه 1399
کد خبر: 118494

بهترین اپلیکیشن‌های حسابداری شخصی

مدیریت مالی شخصی از موضوعاتی است که با گذر زمان اهمیت آن بیشتر شده است و نیازمند افزایش خدمات و تقویت و بهبود دسترسی‌ها است. برای مدیریت مالی شخصی اپلیکیشن‌هایی حسابداری شخصی ایجاد شده‌اند که در سریع‌ترین زمان ممکنه هر فردی به‌صورت رایگان با یک تلفن هوشمند می‌توان به این خدمات دسترسی پیدا کند. به‌طوری‌که افراد اغلب هنگام مواجه شدن با مشکلات اقتصادی اهمیت ابزارهای این‌چنینی را بیشتر متوجه می‌شوند. در حال حاضر ما قصد داریم پنج اپلیکیشن فعال در این حوزه را به شما معرفی کنیم که در مقایسه با دیگر اپ‌های این حوزه یک گام جلوتر هستند و رضایتمندی بیشتری را از کاربرانشان کسب کرده‌اند. ترتیب چینش این اپلیکیشن‌ها بر اساس محبوبیت کسب شده آنها در کافه بازار است. این اپلیکیشن‌ها شامل حسابداری شخصی پارمیس همراه، مدیریت مالی شخصی نیو، حسابداری شخصی هلو، حسابداری شخصی قیاس و حسابداری شخصی و مشاوره بورس فانوس پنج اپلیکیشن برتر حسابداری شخصی هستند. در این گزارش سعی شده برای تکمیل معرفی این اپلیکیشن‌ها خدمات و ویژگی‌ها منحصر‌‌به‌فرد هر اپ بیان شود.
 
app-1000-way2pay-99-09-03-750x430.jpg
 
پارمیس همراه
اپلیکیشن حسابداری شخصی پارمیس همراه از سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند زبان مورد نظر خود را انتخاب کنند. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد پارمیس همراه امکان انتخاب واحد پول است که این واحد پول شامل ریال، دلار، یورو، پوند، درهم، دینار و… می‌شود. در برنامه پارمیس همراه می‌توان کلیه دریافت‌های نقدی و چکی، هزینه‌ها و درآمدها، وام‌ها و اقساط دریافتی و پرداختی با قابلیت تعیین نوع کارمزد قسط در دو حالت ساده و پیشرفته بودجه برای هر حساب، هزینه و درآمد با قابلیت تخصیص کف و سقف برای هر یک از آنها و… را ثبت کرد. بخشی از اپلیکیشن پارمیس همراه به چک اختصاص داده شده است که در این قسمت کاربران می‌توانند چک‌هایشان را مدیریت کنند. از دیگر قابلیت‌های این برنامه می‌توان به ثبت وام‌هایی که خرج کرده‌اید و در حال پرداخت قسط آن هستید و ثبت همه اقساط فقط با تعیین تاریخ اولین قسط و تعداد اقساط اشاره کرد. در قسمت گزارش‌ها می‌توان به گزارش صورت‌حساب‌ها و نمایش ریز گردش هر یک از حساب‌ها، ارائه مانده حساب‌های هزینه و درآمد به‌صورت نموداری، گزارش جمع درآمدها تا ریز هر یک از درآمدها، گزارش عملکرد و مانده‌های مرتبط با هر یک از اعضای خانواده، مانند هزینه‌های انجام‌شده برای هر یک از اعضا، درآمدهای کسب‌شده هر یک از اعضای خانواده و… اشاره کرد.
 
نیو
کاربران با نیوُ به‌راحتی می‌توانند هزینه‌های خود را بررسی و برای آنها برنامه‌ریزی کنند، بر روند پس‌اندازهایشان نظارت و با یادآورهای هوشمند از میزان طلب‌ها و بدهی‌هایشان آگاهی کامل داشته باشند. نیوُ مدیریت امور مالی کاربران را با ثبت تراکنش‌های بانکی با جزئیات کامل از طریق پیامک‌ها انجام می‌دهد. از دیگر امکانات این اپلیکیشن ایجاد حساب‌های متنوع و برچسب‌های شخصی، گرفتن گزارش از صورت‌های مالی به شکل اکسل، بودجه‌بندی و پس‌انداز، امکان ثبت و مدیریت اقساط، طلب‌ها و بدهی‌ها و انتقال وجه بین کیف‌های پول است.
 
هلو
در اپلیکیشن هلو امکان درج وام به‌عنوان دریافت‌کننده و پرداخت‌کننده وجود دارد. در این برنامه می‌توان برای سررسید چک‌ها و اقساط به‌صورت دوره‌ای هشدار یادآوری تعیین کرد. در این اپلیکیشن می‌توان با تعیین بازه زمانی روزانه و ماهیانه به شکل نموداری و مقایسه‌ای گزارش عملکرد گرفت. از دیگر امکانات این برنامه این است که برای حفاظت از اطلاعات، می‌توان برای ورود به برنامه رمز عبور تعیین کرد. برای حفظ کامل اطلاعات در قسمت پایگاه داده می‌توان با دسترسی‌دادن هلو به حافظه اصلی از نسخه پشتیبان استفاده کرد و با جایگزین‌کردن بانک اطلاعاتی به این اطلاعات دسترسی داشت.
 
قیاس
در برنامه قیاس قابلیت ثبت وام به همراه مشخص‌کردن نوع وام دریافتی و حساب بانکی دریافت‌کننده وجود دارد. در قسمت داشبورد مدیریتی نیز نمودارهای پیشرفته‌ای از درآمدها، هزینه‌ها و مانده برای بررسی بهتر اطلاعات در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. در قیاس به‌منظور جلوگیری از دسترسی غیرمجاز سایر اشخاص به اطلاعات برنامه می‌توان رمز عبور تعریف کرد. بخش گزارش در اپلیکیشن قیاس اطلاعات زیادی مانند گردش‌های مالی، مانده حساب، نمودار کمی از روند عملیات‌های مالی در بازه‌های زمانی روزانه، هفتگی و ماهانه، دریافت‌ها و پرداخت‌های صورت‌گرفته و… وجود دارد که می‌توان از آنها گزارش گرفت.
 
فانوس
در اپلیکیشن فانوس ارزش به‌روز دارایی‌های ارزی، طلا و بورسی و تغییرات این دارایی‌ها به کاربران نمایش داده می‌شود. حسابداری شخصی فانوس با تحلیل کدال بورس به‌صورت رایگان به کاربرانش در خرید و مدیریت سهام کمک می‌کند. در این برنامه می‌توان تمام اطلاعات به‌روز وام‌های بانکی کشور را مشاهده کرد. فانوس به‌صورت اتوماتیک و رایگان هزینه‌ها و درآمدها را ثبت می‌کند. در اپلیکیشن فانوس کاربران می‌توانند مقایسه هزینه خود را با مقدار میانگین هزینه دیگر کاربران فانوس در ۳۰ روز گذشته مشاهده کنند. این مقایسه بدین گونه است که هزینه صرف‌شده برای یک دسته‌بندی خاص انجام می‌شود و این دسته‌بندی به‌صورت روزانه تغییر می‌کند. این مقایسه به کاربر این امکان را می‌دهد که تفاوت عملکرد خود را با دیگر کاربران مشاهده کند. همچنین برای هزینه‌ها می‌توان سقف تعیین کرد تا در صورت رسیدن به این سقف برای کاربر پیام هشدار ارسال شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.