تلفن همراه

گوشی

November 28, 2020
12:02 شنبه، 8ام آذرماه 1399
کد خبر: 118530

قیمت موبایل در سایت‌ها گران‌تر است

بازار موبایل همسو با سایر بازارهای ارز، طلا، سکه و خودرو از اوایل آبان ماه وارد مسیر کاهشی شد و در این مسیر نوسان قیمتی شدیدی را تحت مقاومت دلالان و واردکنندگان تجربه کرد اما طی چند روز اخیر مقاومت دلالان و واردکنندگان نوسانات قیمتی در بازار موبایل را به ثبات قیمت‌ها رسانده است در حالی که قیمت‌ها در این بازار هر لحظه در حال پایین آمدن است.
 
 
 
در اواخر مهر ماه بازار موبایل استارت کاهش قیمت را همسو با سایر بازارهای موازی زد و این کاهش قیمت‌ها تا جایی پیش رفت که برخی از انواع موبایل‌های موجود در بازار تا چند میلیون تومان ارزان شدند.
 
مقاومت دلالان و واردکنندگان برای بالا نگه داشتن قیمت‌ها در این بازار در طول آبان ماه موجب نوسانات شدید قیمتی در این بازار شد اما این نوسانات قیمتی ماندگار نبودند و سرانجام دلالان و واردکنندگان مجبور به اعلام واقعی قیمت‌ها می‌شدند اما با آغاز آذر ماه مقاومت دلالان و واردکنندگان در برابر کاهش قیمت‌ها در این بازار به حدی رسیده است که این دو گروه طی چند روز اخیر از اعلام واقعی قیمت‌ها در بازار خودداری می‌کنند و قیمت‌ها را ۱ تا چند میلیون تومان بالاتر از قیمت‌های واقعی اعلام می‌کنند.
 
این اختلافات قیمتی را در انواع گوشی‌ها می‌توان دید به طوری که سامسونگ آ۵۱ در سایت‌ها در محدوده قیمتی ۹ میلیون تومان معامله می‌شود در حالی که قیمت واقعی این تلفن همراه ۸ میلیون و ۸۴ هزار تومان است و یا سامسونگ آ۷۱ در سایت‌ها به قیمت ۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان معامله می‌شود در حالی که قیمت واقعی این تلفن همراه ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.
 
در بین گوشی‌های آیفون نیز آیفون پرومکس در حالی در سایت‌ها با قیمت ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله می‌شود که قیمت واقعی این موبایل در بازار ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و یا گوشی موبایل آیفون اس ای ۲۰۲۰ با ظرفیت ۶۴ گیگابایت در حالی در سایت‌ها به قیمت ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که قیمت واقعی این تلفن همراه ۱۴ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان است.
 
این اختلافات قیمتی در انواع تلفن‌های همراه موجود در بازار دیده می‌شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.