امینت

تلفن همراه

فناوری

November 28, 2020
12:27 شنبه، 8ام آذرماه 1399
کد خبر: 118534

کامنت های پسر رئیس جمهور برزیل درباره هواوی روابط با چین را خدشه کرد

ICTna.ir – سفارت چین در برزیل اعلام کرد کامنت های پسر ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل درباره تجهیزاا مخابراتی هواوی موجب خدشه دار کردن روابط بین دو کشور شده است.
 
Brazil President's Son.JPG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این مساله در نتیجه جنگ میان چین و ایالات متحده که مدعی است تجهیزات هواوی تهدید امنیت ملی محسوب می شود، رخ داده است و براساس آن آمریکا از ماه سپتامبر تحریم های تجاری را علیه هواوی اعمال کرد.
 
سفارت چین در برزیل در حساب کاربری توئیتر خود نوشته است: ادواردو بولسونارو، نماینده مجلس برزیل و پسر رئیس جمهور این کشور با اظهاراتی که کرده فضای دوستانه میان دو کشور را تیره و تار و تصویر برزیل را خدشه دار کرده است.
 
دولت راست گرای برزیل در ماه نوامبر به جنبش شبکه پاک آمریکا که متشکل از متحدان دیجیتالی با بیش از 30 کشور و شرکت مخابراتی بزرگ دنیا هستند، پیوست که براساس آن فناوری هایی که از منظر واشینگتن توسط هواوی چین دستکاری شده اند، مورد تحریم قرار می گیرند.
 
بخشی از این اقدام روی ساخت شبکه های 5G تلفن همراه متمرکز است که برای ساخت آنها استفاده از تجهیزات هواوی و ZTE ممنوع است. در همین حال، اپراتورهای بزرگ برزیل درحال تست تجهیزات هواوی برای شبکه 5G هستند و گفته اند ترجیح می دهند تا جایی که امکان دارد از گزینه های بیشتری برای انتخاب وندور موردنظر خود برخوردار باشند.
 
ادواردو بولسونارو در توئیتی مربوط به فناوری های هواوی، آن را جاسوس چینی خطاب کرده بود. او موضوع شبکه پاک را اقدامی متقال در برابر دشمنان آزادی از جمله حزب کمونیست چین عنوان کرده بود.
 
در همین حال، سفارت چین هم در رشته توئیتی که در پاسخ به او منتشر کرده، نظرات او را به طور کلی غیرقابل قبول خوانده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.