تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 30, 2020
11:19 دوشنبه، 10ام آذرماه 1399
کد خبر: 118593

انحصار تبلیغ کسب‌وکارهای دیجیتال در صدا و سیما رفع می‌شود

سند ملی «سیاست ھا و برنامه ھای اقدام علمی، فناورانه و فرھنگی جھش تولید» که بنا به پیشنھاد دبیرخانه شورای عالی در جلسه روز ٢۴/۴/١٣٩٩ شورای عالی انقلاب فرھنگی به تصویب رسیده، برای اجرا، ابلاغ شد.
 
 
 
این سند حاوی وظایف لازم الاجرایی برای 11 دستگاه اجرایی متولی در زمینه علم و فناوری و فرهنگ است و کلیه دستگاه‌ھای مجری این سند، باید گزارش اجرای بند مرتبط به وظایف خود را سالانه به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرھنگی ارائه کنند. این گزارش‌ھا بعد از بررسی و در صورت لزوم ارائه در صحن شورای عالی، جھت استحضار مقام معظم رھبری (مدظله العالی) ارسال می شود.
 
بر اساس این سند، سازمان صدا و سیما مکلف شده که شرایط تبلیغ کسب‌وکارهای دیجیتال را در رسانه ملی، با رویکرد رفع انحصار، بازبینی کند.
 
مجلس شورای اسلامی نیز باید تصویب قوانین مرتبط با فرهنگ و علم و فناوری را در پیوند با جهش تولید در اولویت‌ قرار دهد. از جمله مواردی که مجلس باید به آن بپردازد، اصلاح قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات است.
 
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اساس  این سند، موظف به بازنگری در اولویت‌های علم و فناوری مندرج در نقشه جامع علمی کشور، با تاکید بر خوزه‌های تحول آفرین فناوری و ظرفیت‌های بومی شده است. این دبیرخانه همچنین باید برنامه ارتقای شان اجتماعی کارآفرینان عرصه تولید را تدوین و برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه کند.
 
بر اساس این گزارش، قوه قضاییه نیز مکلف شده که زیرساخت‌های حقوقی تخصصی مرتبط با کارآفرینی و تولید را در راستای افزایش انگیزه سرمایه‌گذاری و فعالیت در حوزه تولید و نوآوری توسعه بدهد.
 
این سند، وزارت آموزش و پرورش را نیز موظف کرده که بسته تحولی مهارت آموزی را تدوین و اجرا کند. این بسته قرار است زمینه‌ای ایجاد کند که هر دانش‌آموز حداقل یک مهارت را کسب کند و سازوکار مشارکت‌ بنگاه‌های اقتصادی و دانش بنیان را نیز در ارتقای مهارت دانش آموزان مهیا کند.
 
علاوه بر موارد ذکر شده، وظایفی برای چند دستگاه دیگر از جمله معاونت علم و فناوری، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت صنعت، معدن وتجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت بهداشت، وزارت علوم و شورای عالی عتف نیز در این سند ذکر شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.