اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 1, 2020
10:53 سه شنبه، 11ام آذرماه 1399
کد خبر: 118620

وزیر ارتباطات: تمام روستاهای کردستان به شبکه اینترنت متصل می‌شوند

 
 
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سختی کار راه‌اندازی سایت مخابراتی در کردستان بخاطر شرایط جغرافیایی اشاره کرد و گفت: قرار است تا پایان امسال تمام روستاهای این استان به شبکه اینترنت متصل شوند.
 
محمدجواد آذری‌جهرمی عصر دوشنبه در دیدار با محسن فتحی نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر چه بخاطر کوهستانی و سخت‌گذر بودن کردستان اتصال تمام روستاها به اینترنت کار سختی است اما تلاش می‌کنیم اراده ما از سختی‌ها بزرگتر باشد تا درخواست و دستور مردم اجابت شود.
 
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۷۲ درصد روستاهای کردستان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل هستند و اتصال ۲۸ درصد باقی مانده هم در دست اقدام است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این استان استعداد فراوانی بویژه از لحاظ جوانان تحصیل کرده، گردشگری و کشاورزی دارد، افزود: کارهایی که در یکسال گذشته انجام شده برای جبران عقب ماندگی و توسعه دسترسی‌ها در مناطق شهری کردستان انجام گرفته و اکنون تمام ۳۰ شهر استان متصل به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت هستند.
 
آذری جهرمی ضمن بیان گزارش عملکرد حوزه وزارت ارتباطات در خصوص توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی کردستان، وعده داد مشکلات آنتن دهی و شبکه اینترنت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران تا پایان سال جاری برطرف شود.
 
وی با اشاره به اینکه دلیل عدم پوشش کامل اینترنت در روستاهای کردستان بی توجهی و عدم پیگیری نبوده است، گفت: توپوگرافی استان از جمله دلایل مؤثر در این قضیه است به گونه‌ای که ایجاد سایت تلفن همراه نیاز به سرمایه گذاری حدود ۲۰ میلیارد ریالی دارد و برای شرکت‌های تلفن همراه اقتصادی نیست که در هر روستا یک سایت ایجاد کنند.
 
نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه امروز اینترنت به یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی انسان تبدیل شده است، افزود: نیاز مردم به اینترنت و فضای مجازی بشدت افزایش یافته و شیوع ویروس کرونا و ضرورت تردد کمتر این نیاز را تشدید کرده است.
 
محسن فتحی با اشاره به اینکه مشکلات روستاهای کردستان در حوزه اینترنت و آنتن دهی موبایل همچنان ادامه دارد، گفت: در شرایطی که مدارس تعطیل و آموزش‌ها مجازی شده، این معضل دوچندان است و دانش‌آموزان ساکن در بسیاری از روستاها و خانواده‌های آنان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
 
وی تاکید کرد: سرعت اینترنت در بسیاری از این روستاها به حدی پایین است که متون ساده هم به سختی ارسال می‌شود و تقریبا می‌توان گفت ارسال فایل ویدیویی غیر ممکن است.
 
استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.