تلفن همراه

گوشی

December 1, 2020
14:22 سه شنبه، 11ام آذرماه 1399
کد خبر: 118635

آمار فروش موبایل در سه ماهه اخیر ۲۰۲۰/ شیائومی از اپل جلو زد

 
 
گزارشی جدید نشان می دهد در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ میلادی میزان فروش موبایل های شیائومی از آیفون بیشتر بوده است.
 
 به نقل از انگجت، بازار جهانی تلفن هوشمند در حال بهبود نسبت به روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا است و در همین راستا تغییری به وجود آمده است.
 
 گزارش جدید شرکت گارتنر نشان می دهد در سه ماهه سوم سال جاری میلادی شیائومی در حوزه فروش موبایل جایگاه اپل را به خود اختصاص داده و ۴۴.۴میلیون دستگاه در تابستان ۲۰۲۰ فروخته و ۱۲.۱ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. این درحالی است که این شرکت سال گذشته در همین سه ماهه۳۲.۹ میلیون موبایل فروخته بود و ۸.۵ درصد از سهم بازار را در اختیار داشت.
 
 
اپل در سومین سه ماهه  سال جاری میلادی ۴۰.۶ میلیون موبایل فروخته  که اندکی کمتر از آمار ۲۰۱۹ این شرکت است. این شرکت ۱۱.۱ درصد از بازار موبایل جهانی را در اختیار دارد.
 
جایگاه صدر فهرست بزرگترین فروشنده موبایل جهان به سامسونگ تعلق دارد. این شرکت کره ای در سومین سه ماهه ۲۰۲۰ میلادی ۸۰.۸ میلیون دستگاه فروخته و ۲۲ درصد بازار جهانی موبایل را در اختیار دارد. 
 
از سوی دیگر میزان فروش هواوی در این سه ماهه با کاهش روبرو شد و ۵۱.۸ میلیون دستگاه موبایل فروخته است. حال آنکه این شاخص در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ میلادی ۶۵.۸ بود. البته با توجه به تحریم های آمریکا این امر چندان تعجب برانگیز نیست.
 
در کنار این موارد گارتنر در گزارش خود اشاره می کند  بازار جهانی موبایل در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ نسبت به ماه های قبل  بهبود یافته است. هرچند میزان فروش همچنان ۵.۷ درصد کمتر از آمار مربوط به همین بازه در ۲۰۱۹ میلادی است، اما در مقایسه سالانه نسبت به کاهش های ثبت شده سه ماهه اول و دوم ۲۰۲۰ کمتر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.