رگولاتوری

December 2, 2020
11:20 چهارشنبه، 12ام آذرماه 1399
کد خبر: 118664

موانع توسعه شبکه تلفن همراه شهر مشهد رفع شد

 
 
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق از تشکیل کمیته فنی ساماندهی دکل های مخابراتی با هدف پیگیری توسعه پوشش و کیفیت شبکه تلفن همراه در شهر مشهد خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، محمد شمسایی گفت: این کمیته به منظور هم سو نمودن مقررات و اقدامات شهرداری مشهد و برنامه های توسعه ای اپراتورهای تلفن همراه، با مسئولیت رگولاتوری و با حضور نمایندگان شهرداری مشهد، اپراتورهای تلفن همراه و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایجاد شده است.
وی در تشریح اقدامات کمیته فنی ساماندهی دکل های مخابراتی افزود: در ابتدای تشکیل این کمیته تمام موانع موجود در مسیر توسعه شبکه تلفن همراه شهر مشهد شناسایی شده است که از جمله این عوامل می توان به مقررات دستگاه ها و نهادهای اجرایی مانند شهرداری ها، سرقت از ایستگاه های مخابراتی و شبکه کابل و ممانعت های مردمی در جلوگیری از نصب دکل های ایستگاه های BTS تلفن همراه اشاره کرد.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق درباره اقدامات این اداره کل برای رفع موانع شناسایی شده، عنوان کرد: در اولین اقدام به عنوان نماینده رگولاتوری در شهر مشهد، با شهرداری این شهر مذاکراتی را انجام دادیم که این جلسات تسهیل فرآیند صدور مجوز شهرداری برای نصب تجهیزات مخابراتی اپراتورها را در پی داشت.
شمسایی افزود: در نتیجه از ابتدای سال جاری با وجود محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا، نصب و راه اندازی دکل های BTS در سطح شهر مشهد متناسب با مقررات مبلمان شهری سرعت یافته و باعث افزایش پوشش و کیفیت شبکه تلفن همراه شده است.
وی در ادامه گفت: در حال حاضر با همکاری اپراتورها، تعداد زیادی از سایت های تلفن همراه به صورت مشترک استفاده می شود که این موضوع در کنار زیباسازی فضای شهری ، از عوامل سرعت گرفتن توسعه شبکه های تلفن همراه در شهر مشهد بوده است.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق، تصریح کرد: در حال حاضر این اداره کل در راستای وظیفه نظارت بر عملکرد دارندگان پروانه فعالیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تشعشعات امواج رادیویی تمامی دکل های نصب شده در شهر مشهد را بصورت دوره ای و موردی اندازه گیری می کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.